Kikapcsolódás-e egy bevásárlóközpontba elmenni?

Kikapcsolódás-e egy bevásárlóközpontba elmenni?

Kikapcsolódás-e egy bevásárlóközpontba elmenni?


Felmerülhet sokakban a kérdés, hogy egy bevásárlóközpontba menni kikapcsolódás-e, a szabadidő hasznos, netán haszontalan eltöltése-e, és hogy a vásárlás, nézelődés, evés-ivás aktív pihenést jelent-e. Megoszlanak a vélemények erről. 

Vonatkoztassunk el a „plázacica” pejoratív szóhasználattól és nézzük meg egy ilyen intézmény néhány előnyét és hátrányát. Budapesten és minden nagyvárosban vannak kisebb-nagyobb bevásárlóközpontok, néhol jól megközelíthető belső területeken, máshol a város szélén inkább, ahová autóval célszerű menni. 

Több ezer kereskedelmi üzlettel és szolgáltató bérlővel, vagy tulajdonossal működnek, némelyek eléggé hullámzó haszonnal számolnak be. Akinek hosszabb távon negatív a szaldója, az kiköltözik, de mindig jönnek helyettük mások. Ahogy az újabb trendek diktálják, a hagyományos márkaboltokon, a telefonos cégeken és étkezdéken kívül megvetik a lábukat például a pókerklubok, vagy táncklubok is. A jó infrastruktúra óriási előny a számukra, a közönségük meg hamar odaszokik. A beruházónak és üzemeltetőnek mindegy, hogy kik vannak a házban, lényeg a belátható időn belüli megtérülés és a nyereség.

A minap egy sajtótájékoztatón számolt be a német ECE  képviselője egy új budai bevásárlóközpont építéséről: „Az utóbbi években a makrogazdasági adatok és a kiskereskedelmi értékesítés Magyarországon nagyon pozitívan alakultak, ami arra ösztönzött bennünket – hangsúlyozta Christoph Augustin, az új ECE beruházás projektigazgatója és az ECE hálózat magyarországi ügyvezető igazgatója - hogy a legkorszerűbb tervek alapján valósítjuk meg ezt a projektet.

A majdani pláza a főváros északnyugati részén, Óbudán, a Dunához közel, az egykori Budapesti Harisnyagyár területén helyezkedik el. A tervek szerint a bevásárlóközpont három szinten, több mint 170 üzletnek és több mint 50.000 m² bérelhető területnek ad majd helyet. A projekt építési munkálatai előreláthatólag 2019-ben kezdődnek, a bevásárlóközpont nyitása pedig 2021-re várható. A nemzetközi csúcsmárkákból és magyar kereskedőkből álló vonzó bérlői összetétel mellett az ECE új projekttervében – melyre a világos és tágas terek kialakítása a jellemző– éttermek és büfék is helyet kapnak. Az üzletek 40-50 százalékát divatáru kiskereskedők számára kívánják kiadni, ez a szám a plázákban optimális. A tervek között egy 4D technológiával működő ultramodern mozi megvalósítása is szerepel.

„A projektet közvetlenül a többsávos Szentendrei út mellé tervezzük, sűrű lakóövezet, nagy forgalmú HÉV megálló és buszpályaudvar szomszédságában. Ezen túlmenően a bevásárlóközpontban mintegy 1800 parkolóhelyet biztosítunk. A vonzáskörzetből több mint 640.000 lakos számára 30 percen belül, több mint 760.000 lakos számára pedig 45 percen belül lesz elérhető a bevásárlóközpont. A Szentendrei úti rozsdaövezet megérett a megújulásra - mondta Bús Balázs, Budapest III. kerületének polgármestere. - A bevásárlóközpont felépítése mintegy ezer új munkahelyet teremt majd, rehabilitálja a kerület egyik szerves részét, javítja a térség infrastruktúráját, vonzóbbá teszi Óbudát a vásárolni és kikapcsolódni vágyók számára”.

Az ECE cégcsoport jelenleg öt bevásárlóközpontot üzemeltet, összesen 210.000 m2 bérbeadható területtel. Az öt Árkád nevű bevásárlóközpontból egy Budapesten, a többi pedig négy vidéki nagyvárosban található. A cég mintegy 200 bevásárlóközpontot üzemeltet 12 országban, közülük több mint 50 a MEC METRO-ECE Center Management GmbH & Co. KG által üzemeltetett bevásárlóközpont. Ezekbe összesen naponta 4,3 millió látogató tér be, vásárolni, enni, szórakozni, kikapcsolódni, vagy csak nézegetni, hűsölni a légkondicionált térben.

Írta:  Barna Judit

Fotó: ECE

2018-05-14« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk