Lépésváltás a Dunakanyarban

Lépésváltás a Dunakanyarban

Lépésváltás a Dunakanyarban

 

 

 

Szerző: Barna Judit

Fotók: aktivpihenes.hu / Okolicsányi Zoltán

 

A Dunakanyar Magyarország egyik legszebb régiója, tele természeti kincsekkel és turisztikai látványosságokkal. Kitüntetett helyet kapott a korábbi központi fejlesztési koncepciókban is, mert ezt a vidéket védeni kell, hogy egyre vonzóbbá váljon a látogatók számára. Földrajzi adottságai a Dunával páratlanok, és épített évszázados örökségei - különösen Visegrádon a Fellegvár, a Királyi Vár, a Salamon Torony - bámulatra méltók.

Az előző tervekkel ellentétben, melyben csak öt kiemelt régió fejlesztése szerepelt- a pandémiai okán - 11 térség kapott elsőbbséget a belföldi turizmus jövőjének alakításában. Az eddigi fejlesztésközpontú szemlélet mellett a fókusz az értékesítésre és a marketingre helyeződik át, eszerint szeretné az MTÜ a kijelölt térségeket a belföldi és a külföldi piacokon is versenybe hozni. Fontos szempont, hogy az egymástól jól megkülönböztethető desztinációk már rövidtávon képesek legyenek versenyképes utazási ajánlatot jelenteni az élményeket kereső, egyre igényesebb vendégek számára. Egy uniós program segítségével 4 milliárd forintot kívánnak fordítani a 11 térség fejlesztési stratégiájának, imázsának, arculatának, márkájának kialakítására és piaci pozíciójának meghatározására.

A Dunakanyar Budapest környéke turisztikai térségbe került (angolul: Greater Budapest) A Börzsöny, a Visegrádi-hegység és a Pilis által körülvett Duna-szakasz mentén 66 település tartozik a körzethez. A számtalan történelmi látnivalóval rendelkező, sokszínű vidék fürdésre, sportolásra, kirándulásra egyaránt alkalmas.

 

 

 

 

Kincs a hazai vendég

Cseke Lászlót, a TDM vezetőjét kérdeztük Visegrád idei évéről és a jövőben várható kilátásokról. Egy ikonikus visegrádi létesítmény, a Palota Ház napsütötte teraszán megtudtuk, hogy a külföldiek forgalma egész Visegrádon jelentősen visszaesett, ezt a sajnálatos helyzetet nemcsak a szállodák és vendéglátóhelyek tapasztalták. Nem tartották meg a hagyományos Palotajátékokat júliusban, mert a rendezvényt előkészítő dolgozók, a program fellépői, valamint a látogatók egészségét is óvni akarták.

Viszont jól zártak a vízi programok, események, például egyre népszerűbbek a SUP versenyek, és jól sikerült a dunai szemétszedés. A résztvevők 30 zsákba gyűjtötték a szemetet, amit a parton kialakított gyűjtőhelyekről a Visegrádi Önkormányzat szállíttatta el. Július-augusztusban a szabadstrand forgalma is csúcsot döntött.

Népszerűek még az őszi hónapokban is a Lovagi tornák a Salamon toronyban, az utolsó október utolsó szombatján lesz, valamint a még a hátralévő októberi vasárnapokon exkluzív borvacsorát szerveznek a Patak vendéglőben.

Október végéig meghosszabbított körjáratot is élvezheti még a közönség 500 forintért. A MAHART, a MÁV és a Volánbusz együttműködése három féle járműre ad átszállási lehetőséget, amely a bevezetése után azonnal kedvelt lett. Így Visegrád, Esztergom, Szentendre, Vác az eddiginél is kiemeltebb turisztikai célponttá vált, hasonlóan Dunakanyar kirándulók által kedvelt klasszikus települései: Dömös, Zebegény és Nagymaros.

Visegrádon a turisztikai programok szervezői, a Pilisi Parkerdő gazdaság és a helyi szálláshelyek továbbra is összefogásban gondolkodnak.

 

 

 

 

Körülnéztünk az egyik visegrádi hotelben

A Royal Club Hotel a város egyik legújabb szállodája, Duna-parton, a főút mentén épült. Egy tökéletes kiindulópont a környék természeti szépségei felfedezésére. Hogy hogyan élte túl a pandémiai hosszú hónapjait a hotel, és mit terveznek az év hátralévő hónapjaira - megkérdeztük Belán Miklós igazgatót:

Milyen intézkedéseket hoztak ebben a válságos időben? A négycsillagos hotelünkben a koronavírus megjelenésekor gyorsan reagáltunk, már januárban töröltük a kínai foglalásokat és februárban megkezdtük a csapat és a szálloda felkészítését. Tájékoztató anyagokat készítettünk a személyzet, a menedzsment és a vendégek számára is. A bezárást követően a belföldi vendégeinkhez fordultunk és kedvezményes utalvány vásárlási lehetőséget vezettünk be. Megérkezett közben az állam segítsége, ami hozzájárult a munkavállalóink megőrzéséhez, így június közepén az eredeti csapattal kinyithattuk újra a szállodát.

Hogy alakult a szálloda forgalma az újra nyitás óta? A nyári hónapokban és szeptemberben is erősebben zártunk, mint tavaly. Egy marketing menedzsment cég szolgáltatásaival élve komoly növekedést sikerült elérni. A foglalási szokások azonban jelentősen átalakultak, míg korábban 60 nap volt az átlagos foglalási időablak, ez most lecsökkent és sokan csak pár nappal előre foglalnak. Ez a helyzet a tervezhetőséget rendkívül gyengíti, de ha a jelenlegi pozitív helyzetünk fennmarad, nem lesz okunk panaszra az év végéig.

Milyennek értékeli a helyi versenytársakat? Visegrádon 7 szálloda is van, mindegyik remek szolgáltatásokat kínál. Bátran ajánlanám bármelyik ismerősömnek ezeket a szállodákat, és összességében Visegrádot is. A Royal Club Hotelt azoknak ajánljuk elsősorban, akik párral, vagy családostul érkeznek, a tágas szobák, a wellness részleg és a gasztronómia is leginkább számukra ideális.

Mit jelent az Önök esetében a zöld szálloda kifejezés? A MSZÉSZ (Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége) zöld szálloda pályázatán már évek óta indulunk, ha idén is megkapjuk a minősítést, akkor örökzöld szálloda leszünk. Rendkívül fontosnak tartjuk a környezettudatosságot, ugyanis sokan szívesebben választanak ilyen szálláshelyet.

Milyen fejlesztést, korszerűsítést terveznek? Öt éves tevékenységem alatt a szálloda folyamatosan fejlesztett, különös figyelmet fordítottunk a digitalizációra és a környezetvédelmi intézkedésekre. A wellness részleg mellett a szobák felszereltsége, a vendéglátás kínálata és a szálloda környezete is fejlődött.

Szeptembertől minden foglalás után egy fát ültetnek. Hogyan képzeljük ezt el? Elhatároztuk, hogy minden közvetlen foglalás után ültetünk egy fát, terveink szerint ez évi 5000 fa ültetését jelentheti. Meggyőződésünk, hogy az ökológiai válság egyik legfontosabb megelőzése a faültetés, ehhez szeretnénk hozzájárulni.

Az igazgató szavaiból kivehető, hogy a hotel a fejlesztés mellett a továbbiakban a marketingre és az értékesítésre helyezi a fő hangsúlyt, a központi stratégiának megfelelően.

 

2020-10-12« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk