Sirha Budapest 2018

Sirha Budapest 2018

Sirha Budapest 2018

 

            Három napon keresztül látványos szakkiállítás várta Budapesten, a HUNGEXPO két pavilonjában az érdeklődőket. Hazai és külföldi kiállítók versenyeztek a jövendőbeli fogyasztók figyelméért. Az érdeklődést már eleve sikerült felkelteni, hiszen olyan programokat, versenyeket és cukrászati, pékipari gépeket, újdonságokat ígértek a látogatóknak, amelyekre a szakmai fejlődés érdekében igencsak szükség van. 15 ország, több mint 300 kiállító, és 20 ezer vendég – ezek a számok jellemezték ezt a három napot.

            A hivatalos események közül a Bocuse D’Or magyar döntőjét a balatonszemesi Kistücsök étterem séfhelyettese, Pohner Ádám nyerte, így ő jut ki a verseny európai döntőjébe, Torinóba. Érdekes, és nem véletlen, hogy az étterem tulajdonosa, Csapody Balázs tavaly megkapta a Magyar Vendéglátók Ipartestületének Gundel Károly-díját.

            A Magyarország soros elnöksége tiszteletére meghirdetett V4 menü a tagországok alapanyagainak felhasználásával készült el a kiállításon, és február 12-18 között egyes éttermekben megkóstolható.

            A desszertverseny győztesei, Berta Gréta és Kőrösi-Fehér Emese a Kempinski cukrászatának dolgozói. Lezajlott a Nemzetközi Catering Kupa hazai döntője, amelyre idén került nálunk először sor. A győztes az Albatros-Expo Catering Kft. lett. Az országos Közétkeztetési Szakácsverseny indulói előre meghatározott hazai alapanyagokat tartalmazó kosárból készíthettek ételeket, a modern gasztronómia jegyében. Nyert az Eurest Budapest csapata, és valószínűleg iskolásaink és diákjaink, akik majd fogyaszthatják.

A két csarnokban már első nap óriási volt az érdeklődés. Az Olasz Külkereskedelmi Intézet, valamint az Olasz Nagykövetség Kereskedelemfejlesztési Szekciója 15 dél-olasz tartománybeli kiállítót hozott, akik állami támogatással érkeztek. Az élelmiszerforgalmuk roppant jelentős, és egyre növekszik; tavaly egymilliárd euróval emelkedett az összeg. Pozitív a magyar mérlegük, mint előző napi sajtótájékoztatójukon leszögezték, a magyarokkal „álompartneri” a kapcsolatuk. Sok alapanyagot és félkész élelmiszert importálnak tőlünk. Világszinten 40 milliárd euró az olasz export, a legtöbbje késztermék. 1 millió olasz vállalkozás foglalkozik az élelmiszeriparral. További alapanyag-feltárást, beruházást terveznek Magyarországon. Négy standszigeten állították ki kínálatukat, emellett tartott szemináriumot Luigi Cremona gasztro kritikus és Giuseppe Guida, egy Michelin csillagos séf „Isten hozta Önöket Délen” címmel, jelezve, hogy ott más a gasztronómia, a történelem, a klíma és színes a kultúra. A sajtótájékoztatón, és a kiállítás első napján is megjelent Massimo Rustico, Olaszország nagykövete, kiemelve ezzel is az esemény fontosságát. Giuseppe Guida elmondta, az alkalmat megragadja arra, hogy Pest környéki paraszti konyhákat keressen fel, ismerkedve az autentikus ételeikkel. Munkájáról megtudtuk, az idősebbektől kérdez a hagyományokról, és a tapasztaltakból összegezve készíti az ételeket. A kiállításon kóstolhattunk szicíliai extraszűz olívaolajat, amelyet hidegen sajtolnak, kézi munkával szednek. Így megmarad benne minden értékes ásvány. Hoztak a kiállítók ugyancsak Szicíliából különböző ízesítésű sajtokat, tésztákat, konzerveket és habzóbort, borokat.


Sirha Budapest 2018


Majdnem minden standon kóstolással ismerkedhettek a kínálattal a szakemberek. Természetesen a legtöbb helyen a nyár slágere, a fagylalt szerepelt, volt olasz, volt kézműves, sok érdekes összetételű is, amit az ínyenceknek ajánlanak. Nem maradtak el a kézműves sörök sem, a békésszentandrási Szent András különlegességeket ajánl. A minőségen túl a különböző főzetek elnevezése is sikerre számíthat. A Pécsi sör új tulajdonosa is vonzó szortimentet készít.

Somló napjainkban nemcsak a boraival, hanem prémium pálinkájával is sikerre számíthat. A Somló Spirit pálinkaház a minőségi pálinkakészítés meghonosítását tűzte ki maga elé a hegy lábánál. Hibátlan alapanyagok, kitűnő ízek és különleges főzetek jellemzik a 100 százalékban hazai gyümölcsökkel dolgozó manufaktúrát. Különlegességük a juhfark szőlőből készült. Az általam kóstolt málnapálinka kitűnő volt.

Sokan próbálták a Bánki, a badacsonyi Reneszánsz, a balatonalmádi Vödörvölgyi, a zamárdi Zimek és a győrvári Birkás főzde pálinkáit is.

Az Agrármarketing Centrum a hazai termékekre, a belőlük készíthető ételekre hívta fel a figyelmet standján. Kóstoltatott reggelire joghurtot, tejet, sajtot, házi mézvariációkat, lekvárokat felvágottakat. Ebédre pedig Jókai bablevest, halászlét, rostonsült halat jázmin rizsával, csirkét és sertést különböző módon elkészítve, marhapörköltet, sajtokat, kézműves sört, pálinkát.

A kiállítás betöltötte feladatát. Aki nyitott volt az újdonságokra, itt ötletekkel találkozott, új gépekkel, új trendekkel, hogy vállalkozását sikeressé tegye, vagy megtartsa az elért színvonalat.

Írta/Fotó: Dr. Hajós Anna          

2018-02-14« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk