Álomcsalád, az őszi barangolások jegyében

Álomcsalád, az őszi barangolások jegyében

Álomcsalád, az őszi barangolások jegyében


Szakmai különdíjat adott át a Magyar Turizmus Zrt. a KidsOasis Kft. nyár elején meghirdetett Álom-Másodállás pályázatán. A különdíj szorosan kapcsolódik a Magyar Turizmus Zrt. új, Fenntartó család elnevezésű turisztikai kezdeményezéséhez, amelynek középpontjában a környezetvédelem, a „zöld” szállodák, és a helyi termelők népszerűsítése áll.

A kezdeményezés célja az, hogy kézzelfogható közelségből, konkrét példákon keresztül mutassa be a fenntartható turizmus legfontosabb elveinek működését: a környezetbarát és közösségi közlekedési eszközök használatát, a zöld szállodák előnyben részesítését, a helyi termelőktől történő vásárlást. A pályázat résztvevői között olyan családot kerestek, amely a mindennapokban is szem előtt tartja a zöld elveket, és a turistáskodás során is így tesz. A nyertesek, Kovács-Mihócza Orsolya és a Barangoló család a nyugat-dunántúli turisztikai régióban számos szolgáltatást próbál majd ki, blogjaikban ezeket mutatják be szöveggel, képpel és videókkal egyaránt.



Apró csodák, mesék, élmények

– Nemcsak étkezni, utazni is érdemes tudatosan: a Magyar Turizmus Zrt. el kívánja érni, hogy a belföldi utazók hozzáadott értékként ismerjék el a fenntarthatósági elveket, és utazási döntéseik során tudatosan szem előtt tartsák azokat. A természetet környezettudatos és aktív módon megismerni vágyó családosokat céloztuk meg. Az élményalapú kommunikációt helyezzük előtérbe, hiszen az egyedi és az autentikus élmények, az apró csodák teszik feledhetetlenné a kikapcsolódást. Nyugat-Dunántúl a szóló szőlő, mosolygó alma és a csengő barack megelevenedett meséje gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. A gyerekkor meséi, ízei egy emberöltőn át kísérhetnek bennünket számos emléket felidézve. Az ősz közeledtével bőségesen találunk e régióban e gyümölcsökből, melyeket a felnőttek akár párlat formájában is kóstolhatnak a helyi gazdáknál. Ez eggyel több ok arra, hogy utószezonban is a régiót válasszuk, amely igazi paradicsom a gyermekekkel utazók számára. – mondta el a sajtótájékoztatón Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója.

A család a közeljövőben Sopront, Büköt és az Őrséget fogja felfedezni – ismertette a programot Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. nyugat-dunántúli regionális marketingigazgatója. – A budapesti család a régió vendége lesz az OMÉK kiállításon is, hiszen itt is megismerkedhetnek a helyi termelőkkel, a különleges nyugat-dunántúli ízekkel.

A negyedik gyermekét váró Orsolya idegenforgalmi közgazdász. Két éve vezet blogot kalandjaikról, eddig közel száz bejegyzésben írt a család belföldi tapasztalatairól, kirándulásokról, szálláshelyekről. Bejegyzéseire a természetre rácsodálkozás éppúgy jellemző, mint a sok képillusztráció és a praktikus információk, mindez nagycsaládos szemszögből. Férje, Róbert, valamint gyermekei, Berci, Lóri és Bori télen-nyáron lelkes partnerek az ország felfedezésében.

 


Együttműködés és emblematikus helyszínek

Hiánypótló megállapodásról van szó, amellyel adósak voltunk eddig a főváros turizmusának – mondta Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes egy közelmúltban rendezett sajtótájékoztatón, amelyet Budapest egyik emblematikus helyszínén, a Széchenyi-fürdőben tartottak.

 Fontos célként jelölte meg a vendégforgalom növekedési trendjének megtartását, továbbá a magasabb költési hajlandóságú turisták megnyerését, kiemelten az egészség- és gyógyturizmus, a konferencia-, valamint a gasztroturizmus területén. A Budapesti Turisztikai és Fesztiválközpont és a Magyar Turizmus  Zrt. együttműködése eddig is működött, de a jövőben ezt most már megállapodás is szentesíti.

Faragó Péter, a Zrt. vezérigazgatója rámutatott: a fővárost, Magyarország első számú turisztikai célpontját a 2015-ben eddig hazánkba érkező külföldi vendégek 65 százaléka kereste fel, az összes vendégéjszaka 58 százaléka és a szállásdíj-bevételek 70 százaléka itt  realizálódott. Az együttműködés elsődleges célja a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása – hangsúlyozta.



Budapest Turizmus Stratégia

A megállapodás értelmében a szervezetek a jövőben minden olyan tevékenységet együtt, illetve összehangoltan végeznek, amely Budapest, mint turisztikai célpont népszerűsítésére irányul, külföldön és belföldön egyaránt. Többek között egyeztetik egymással a középtávú és éves stratégiai terveiket, együttműködnek a Budapest Turizmus Stratégia aktualizálásában.

A szakmai és pénzügyi hatékonyság érdekében közös megjelenésre törekszenek a szakmai kiállításokon, vásárokon, rendezvényeken és sajtótájékoztatókon. Együttműködnek a speciális turisztikai termékekre és meghatározott célcsoportokra fókuszált rendezvények, workshopok és konferenciák megvalósításában, a bel- és külföldi promóciók, kampányok megszervezésében. Különös hangsúlyt fektetnek a hivatásturizmus (MICE) területén folytatott szakmai tevékenységük összehangolására. Közös sajtóutakat és szakmai tanulmányutakat szerveznek Magyarországra-Budapestre. Harmonizálják online megjelenéseiket, valamint összehangolják kutatási tevékenységüket.

Írta: Dr. Elek Lenke

Fotó: Magyar Turizmus Zrt.

2015-09-02« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk