Vendéglátás kontra korona - Megoldások, kiutak

Vendéglátás kontra korona - Megoldások, kiutak

Vendéglátás kontra korona - Megoldások, kiutak

 

Szerző: Elek Lenke

Fotó: aktivpihenes.hu / Okolicsányi Zoltán

 

Miközben néhány elegáns, drága budapesti étterem a bezárás mellett döntött – hiszen áraikat többnyire csak a külföldiek tudják megfizetni, akik mostanában elmaradnak - a járvány egyik pozitív mellékhatása, hogy a hazai, főleg a budapesti ételkiszállító cégek a forgalom növekedésére számítanak.

A Netpincér az MTI megkeresésére közölte, hogy jelenleg a vállalat több mint kétezer futár partnerrel áll kapcsolatban, és felkészült az emelkedő forgalomra, jelenleg is tart a futárok folyamatos felvétele.

A vállalat szerint a házhozszállítás jó lehetőség azoknak az éttermeknek is, amelyeknek esetleg a járvány hatására visszaesett a forgalmuk. A társaság a most jelentkező éttermek csatlakozását felgyorsította a rendelések mielőbbi fogadása érdekében. 
    
Megjegyezték, hogy a rendelések száma a vírust megelőzően is folyamatosan nőtt, így nehéz megállapítani, hogy az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány.
    
Ugyanakkor számos óvintézkedést vezettek be, amelyeket partnereinek is javasoltak. A fokozott higiéniás intézkedések betartása mellett javasolják a közeli fizikai kapcsolat kerülését, az eszközök, valamint a kiszolgálási területek naponta többszöri fertőtlenítését minimum 60 százalékos alkoholtartalmú tisztítószerrel.

A futárpartnereknek kézfertőtlenítőket is beszereztek. A rendelések bármikor, nem csak a járvány alatt, kiegyenlíthetők interneten bankkártyával és SZÉP-kártyával is, így, aki szeretné, akár teljesen elkerülheti az érintkezést a futárral.

 

 


    
Más ételfutár cégek egyelőre nem tapasztalnak érdemleges változást a forgalomban. Úgy vélik, ha az emberek otthonmaradásra kényszerülnek, akkor nem szívesen járnak majd el   vásárolni, és inkább házhoz rendelik az ebédet, a vacsorát.    
Fontos, hogy a termelőüzemekben nagy hangsúlyt fektessenek a higiéniára. Legyen folyamatos a szájmaszk és a gumikesztyű használata, fertőtlenítés, a dolgozók hőmérsékletének mérése.

Az ötcsillagos szállodák más módszerekhez fordulnak. Akik inkább távol maradnának a tömegtől, most azok figyeljenek. A Sofitel Budapest közleménye szerint ötcsillagos szintű családi ebédet szervíroznak házhoz szállítva. Bevásárolni nem kell, és nagytudású séfek készítik a több fogásos ínyenc menüt.  Nem olcsó, de sokan meg tudják fizetni: négy személyre 19 ezer forintba kerül a sült fűszeres kacsa vagy tanyasi csirke, öntettel, sült burgonyával, párolt kellel, tipikus amerikai  coleslaw salátával, valamint dobostortával, illetve szezonális gyümölcs tortával.

Amíg nem zárnak be a munkahelyek, addig nem kell aggódniuk a menüvel szolgáló alacsony    árfekvésű, cégközpontok mellett található éttermeknek. Ha esténként nem is lepik el a helyeket a születésnapot ünneplő társaságok, a déli menük mindig elfogynak majd.

 

 

 

Arra mindenesetre minden vendéglátóhelyen érdemes felhívni a figyelmet, hogy kéztörlővel, fertőtlenítő folyadékkel és fokozott higiéniás felkészüléssel várják a betérőket. Ez megnyugtató hatású. Akik a nehéz időkben meg tudják tartani a törzsvendégeket, azok egy év múlva is számíthatnak az egyenletes forgalomra.

 

2020-03-14« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk