Együtt a turizmus és a divat

Együtt a turizmus és a divat

Együtt a turizmus és a divat

 

A Magyar Turisztikai Ügynökség felismerte, hogy a hazai divatszakma milyen fontos jelentőségű lehet a magyarországi turizmus fejlesztésében. Az utazási motívációkban az ismeretszerzés mellett egyre inkább a kikapcsolódás, az élményszerzés és a szabadidő eltöltés dominál. Miközben a turisták szívesen ismerkednek egy-egy ország kultúrájával, hagyományaival, aközben az olyan kapcsolódó fogalmak értelmezése is kitágul:  életstílus, divat, design, kortársművészetek. Történelmünk és hagyományaink mellett a divat is egyre fontosabb szerepet játszik a nemzeti kultúránkról alkotott kép formálásában, így a hazai divat a magyar turizmusnak is egyre markánsabb kifejező eszközévé válik.

Az MTÜ, a hazai turisztika vezető intézménye 5 éves stratégiát dolgozott ki a turizmus és a divat összekapcsolására, melynek első lépése a #hellodivat rendezvény volt december 5-én. A Budapesti Music Centerben bemutatkozott az MTÜ Divatipari Marketing Igazgatóságának vezetője, Bata-Jakab Zsófia, aki megnyitójában elmondta, hogy a #hellodivat nevű Divatipari Stratégiai Nap Magyarország első olyan programja, amelynek célja, hogy a divatipar képviselőinek bevonásával megszülessen egy hosszú távú, paradigmaváltó stratégia. Az ágazatot hatékonyabban kell életben tartani és fejlesztésére jelentős lépéseket kell tenni. Kiemelte: éppen ezért küldetésünknek tekintjük, hogy az első Divatipari Stratégiai Napot a legmagasabb színvonalon, olyan elhivatott szakemberek részvételével tartsuk meg, akik képesek a tettekre.

Az egész napos konferencia a divatipar négy alappillérének – a stratégiának, az oktatásnak, a gyártásnak és a kereskedelemnek – legfőbb kérdéseit, trendjeit és kihívásait járta körbe panelbeszélgetések keretein belül. A neves hazai tervezők, világmárkák forgalmazói, felsőoktatási design iskolák vezetői, ruhaipari gyártó vállalatok képviselői vettek részt a beszélgetésben és mondták el tapasztalataikat. A vezértémákban lehetőséget kapott divatszakmai vezetők, az iparág befolyásos tagjai és fontos szereplői megoszthatták szakmai észrevételeiket. A hosszú távú stratégia a továbbiakban a szakemberek értékes információira és javaslataira támaszkodva készül, biztosítva, hogy a szektor elfoglalja megérdemelt helyét a hazai gazdaságban és a nemzetközi megítélésben is pozitív jelző kapcsolódjon hozzá.

 

Együtt a turizmus és a divat

 

Az Ügynökség már a Turizmus Summit 2017 rendezvény szervezése során is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy bemutassa a divat és a turizmus kapcsolódási pontjait és lehetőségeit. Gálaestjén látványos divatbemutatóra került sor, amelyen több hazai tervező egyedi alkotásai is felvonultak. A MTÜ és a Hungarian Fashion Council (HFC) együttműködésében rendezett bemutató célja azt volt, hogy ráirányítsa a figyelmet a divat, az országimázs és a turizmus szoros kapcsolatára. A HFC alapítói a divatszakma olyan meghatározó személyiségei, akik küldetésüknek tekintik az iparágakon átívelő ország- és városimázs építését, illetve kereskedelmi és turisztikai fejlesztését a magyar divatmárkák összefogásán keresztül. Céljuk a hazai divattermékek nemzetközi szintre emelése, a divattervezők nemzetközi piacokon történő bemutatása.

Írta: Barna Judit

Fotó: MTŰ / Baga

2017-12-11« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk