A jövő innovatív alakítása: A Német Turisztikai Hivatal bemutatta a turizmus digitális trendjeit a Knowledge Days 2021-en

A jövő innovatív alakítása: A Német Turisztikai Hivatal bemutatta a turizmus digitális trendjeit a Knowledge Days 2021-en

A jövő innovatív alakítása: A Német Turisztikai Hivatal bemutatta a turizmus digitális trendjeit a Knowledge Days 2021-en

 

 

 

Szerző: Salánki Szilvia

 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Knowledge Days 2021 rendezvényének központi témájává tette a digitális transzformáció hatását a nemzetközi turizmus jelenére és jövőjére. Június 23–24. között a DZT válogatott vendégelőadói és szakemberei bemutatták tagjaiknak és támogatóiknak az aktuális trendeket és technológiai innovációkat, a jövő képét, illetve a digitális eszközök alkalmazását a gyakorlatban. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „Úttörő szerepünket a digitális transzformáció területén esélyként kezeljük a jövő kihívásainak leküzdésére. A németországi turisztikai partnereinkkel közösen a Knowledge Days rendezvényen aktuális trendeket vitatunk meg, amelyek szerintünk meghatározzák majd a beutazó turizmust a koronavírus-járvány utáni fázisban. Ezáltal gyakorlati segítséget nyújtunk tagjainknak és erősítjük az úticél Németország pozícióját a desztinációk egyre fokozódó nemzetközi versenyében.”
Vezető előadóként Frank Thelen cégalapító, tech-befektető és szerző mutatta be bestsellerének címe mentén (10xDNA - Das Mindset der Zukunft) saját elképzelését a digitalizációról mint az emberiség történetének legnagyobb forradalmának kezdetéről. 
A Knowledge Days ‚Rethink & Unlock: Digitale Technologien nutzen im Tourismus‘ (A digitális technológiák felhasználása a turizmusban) címmel egyebek mellett a conversational (társalgási) marketing új fejlesztéseit is tárgyalta, amely a nyelvfelismerő rendszerekkel, a mesterséges intelligenciára épülő chatbot robotokkal vagy az okoshangfalakra kifejlesztett skillek által már fontos része a DZT digitális stratégiájának.  Ide tartoznak a „Knowledge Graph” voice-technológiájának felhasználási lehetőségei és funkciója, amely közvetlen összeköttetésben áll a német turizmus Open Data-projektjével, amelyet a DZT koordinál. 

A „The Conscious Traveller of Tomorrow: Miért kell a jövőben az utazást és a fenntarthatóságot közösen kezelni” előadás központi kérdésköre a már kereken egy évtizede kiemelt jövőorientált DZT-tematika a fenntartható turizmus kérdéseiről. A ‚Recovery & travel data insights‘ tematika pedig a digitális adatforrások használati lehetőségeit taglalta a corona utáni turizmusban.
Kiemelt gyakorlati példákat a DZT London és a DZT Beijing prezentált arra nézve, hogy a DZT miként alakítja már ma a turizmusmarketing jövőjét.
A Knowledge Days az a központi rendezvény, amelyen a DZT tagjai és támogatói számára évente bemutatja a digitális transzformáció legújabb trendjeit felhasználva a híres szakmai úttörők tudását, illetve gyakorlati tudást közvetít a turizmusmarketing jelene és jövője számára. A külső előadók 2021-ben többek között a Triple Sense Reply cégtől (Németország egyik legsikeresebb digitális ügynöksége), a Talkwalker cégtől (vezető szereplő a Social Media Analytics és Monitoring témában), illetve a Lufthansa Innovation Hub és a Google vállalatoktól érkeztek.

A Knowledge Days 2021-et a DZT virtuális rendezvényként tartotta meg.

 

A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

A koronavírus miatti pandémia kihívásaival a DZT háromlépcsős helyreállító stratégiával néz szembe:

- a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése

- kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására

- célcsoportra irányuló piackutatás és a koronavírus hatásának elemzése a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként

A DZT a krízisben arra épít, hogy anticiklusos marketinggel fenntartsa az ügyfelekkel való párbeszédet, feltérképezzel a kommunikáció megváltozott preferenciáit, empátiát mutasson és inspirációs forrásként szolgáljon.

 

Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság

A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban. A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság. A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.
A fenntarthatóság mint téma több mint egy évtizede kiemelt státuszt élvez és minden vállalati részlegben stratégiailag bevetésre kerül. A szervezet itt egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja. A Covid 19-járvány kitörésével a nemzetközi utazási szokások terén megerősödött az értékek eltolódása a nagyobb társadalmi-ökológiai felelősségvállalás irányába.
A DZT világszerte 27 országban tart fenn képviseleti irodát, amelyek több mint 40 piacért felelnek. A DZT központjában Frankfurt am Mainban egyebek mellett a következő stratégiai részek találhatók: Business Intelligence, Marketingkommunikáció az úticél Németország számára és Business Development.

 

2021-08-04« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk