A kultúrturizmus és a fenntarthatóság áll a DZT 2024-es nemzetközi marketingjének középpontjában

A kultúrturizmus és a fenntarthatóság áll a DZT 2024-es nemzetközi marketingjének középpontjában

A kultúrturizmus és a fenntarthatóság áll a DZT 2024-es nemzetközi marketingjének középpontjában

 Fotó: www.bayern.by - Dietmar Denger

Szerző: Salánki Szilvia

 

Németország egyedülálló művészi- és kulturális élete erős utazási indokkal szolgál a nemzetközi utazók számára. Az európaiak összesen 173 millió kulturális utazásából 2023-ban 18,7 millió Németországba vezetett. Németország ezáltal tizenegy százalékos piaci résszel 11-edszer erősíti meg első helyezését mint kulturális úti cél a desztinációk versenyében. Ugyanakkor a városlátogatások is fontos szektora a németországi beutazó turizmusnak: az európaiak összesen 31,5 millió üdülési célú németországi utazása közül 2023-ban 12,9 millió utazás irányult valamelyik német metropoliszba – ez 41 százaléknak felel meg.

Célzott tematikus marketingjével a Német Turisztikai Hivatal (DZT) tovább erősíti munkásságát, hogy 2024-ben is a világra nyitott és fenntartható kulturális úti célként pozícionálja Németországot.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „A kulturális és városi turizmus 2024-ben az európai utazók trendtémája. A „City Breaks” 19,3 százalékkal a legfontosabb utazási szegmens, ezt követi a „Culture & Heritage” szektora 16,7 és a „Nature & Outdoors” részleg 13,5 százalékkal – a European Travel Commission értékelése szerint a „Monitoring Sentiment for Intra European Travel” felmérése alapján 2023. októberében. Németország ebben a kontextusban különösen jó pozíciónak örvend történelmi kultúrkincseivel, UNESCO-világörökségeivel és igazán pezsgő kreatív életével. Ehhez 2024-ben olyan rendezvények és jubileumok társulnak, amelyek már most nagy nemzetközi érdeklődésre tarthatnak számot. Különös fénypont lesz a Labdarúgó Európa-Bajnokság és Kulturális programja, amely több mint 300 eseménnyel a „foci” témája körül a stadionokon kívül is összehozza majd az embereket.”

A Sinus-Intézet a DZT megbízásából 18 országban végzett felmérése megerősíti a megnövekedett érdeklődést a kultúra és az utazás iránt. A megkérdezettek 76 százaléka kulturálisan sokrétű kínálatra vágyik üdülési desztinációján, míg 79 százalékuk előre feltérképezi úti célja kulturális ajánlatait és 78 százalékuk tájékozódik az ország kulturális szokásairól és hagyományairól is.

Az új „Cultureland Germany” inspirációs kampány 2024. áprilisától mutatja be a világra nyitott kulturális és művészeti életet mint a városi életminőség alapvető részét a nagyvárosi régiókban és mint a regionális identitás alapját a vidéki régiókban. A középpontban modern aspektusok állnak, mint például a „kulturális hotspotok”, ahol összegyűlnek a világ minden tájáról érkező művészek vagy a „Művészet nyilvános térben”, a hagyományos kultúrtájak borászainak modern hozzáállása vagy a nemzetközileg elismert zenei rendezvények. A másik oldalon az „52 UNESCO[1]világörökség Németországban” DZT-kampány témái a műemlékvédelem, a hagyományok ápolása, illetve a kultúra és a természet fenntartható élménye. A DZT „Stay longer”- kezdeményezésének megfelelően nyolc tematikus útvonal csábítja az utazókat a fenntartható és hosszabb németországi tartózkodásra. Ugyanez a DZT fenntarthatósági kampánya, a „Simply FEEL GOOD” központi üzenete is, amely a tanúsítvánnyal rendelkező desztinációkat és ajánlatokat teszi ismertebbé.

Az UEFA EURO 2024 Labdarúgó-EB alkalmából a nemzetközi vendégeket tíz német városban sokrétű programkínálat várja, amely ugyanúgy megszólítja a kultúra, mint a foci iránt érdeklődőket is. Az EURO 2024 GmbH-val közösen (a DFB és az UEFA közös vállalkozása a bajnokság megrendezésére) a DZT arra biztatja a potenciális Németországba utazókat, hogy a focimeccsek mellett ismerjék meg a meccs helyszínének városát és annak környékét is, így megnövelve az utazás időtartamának hosszát.

További hangsúlyos kultúrturisztikai téma Caspar David Friedrich születésnapjának 250. évfordulója. Emellett a DZT kiemelten kezeli azon régiók innovatív fejlődését, amelyeket egykoron a belső német határ választott el egymástól, így különösen a ’workation’ szegmens növekvő kínálatát a ’35 éve omlott le a Fal’ tematikáján belül. A DZT 2025-re készülve pedig Chemnitz marketingjére is épít, mint Európa következő kulturális fővárosa.

 

2024-03-13« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk