A németországi beutazás újraindítása

A németországi beutazás újraindítása

A németországi beutazás újraindítása

 

 

Szerző: Salánki Szilvia

Fotó: Német Turisztikai Hivatal

 

A Német Turisztikai Hivatal két év után először élőben rendezte meg a Germany Travel MartTM vásárt az Oberammergau és a Zugspitz régióban

 

Idén május 1. és 3. között a nemzetközi utazási szakma és média 34 országból érkező válogatott képviselői találkoztak egymással Oberammergauban, hogy a Germany Travel MartTM (GTM) rendezvényen szerezzenek információkat a legújabb németországi trendekkel, fejlesztésekkel és turisztikai termékekkel kapcsolatban, illetve hogy megismerjék a régiót. A szakmai esemény középpontjában az új üzletek megkötése állt a következő évre. A GTM a németországi beutazó turizmus legfontosabb értékesítési rendezvénye, amely minden évben „Green meetingként” a Német Turisztikai Hivatal (DZT) szervezésében kerül megrendezésre változó régiós partnerek közreműködésével.

A GTM fő magját a két workshop-nap képezi, amely keretén belül idén a német turisztikai iparág 164 vállalkozása mutatta be a nemzetközi utazási szakma több mint 200 bevásárlójának a beutazó turizmusban realizált szolgáltatások sokszínűségét és kínálatuk minőségét, illetve tárgyaltak az üzletkötési lehetőségekről. A kereken 90 nemzetközi médiaképviselőt átfogó információs programok várták a természet, a kultúra, az aktív pihenés, az egészségturizmus, illetve a szokások és hagyományok témákban. A GTM hivatalos megnyitója a Passionstheater Oberammergau színháznál került megrendezésre a 42. Passiójátékok kezdete előtt. A következő napon a GTM résztvevőit esti rendezvényen várták a Neuschwanstein-kastély alatt található Festspielhaus koncertházban.   

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Miután a GTM rendezvényt a koronavírus miatt az elmúlt két évben csak virtuális formában tudtuk megrendezni, 2022-ben egyértelmű jelzést küldünk a beutazás további helyreállításához: a fontos küldőpiacainkon világszerte látható külföldi utazási kedv az IPK International felmérése szerint 80 százalékkal a legmagasabb értéket érte el a pandémia kezdete óta. 

 

 

A DZT szakértői csapata a nemzetközi utazási szakma több mint 250 key accountjával megerősítette a kereslet megemelkedését a fenntartható utazások szektorában, amelyben Németországot az első helyre állítják. 

Ez évi partnereink, Oberammergau és a Zugspitz-régió, illetve a Bayern Tourismus Marketing nagy szakértelemmel egy olyan keretprogramot állítottak össze, amely nagyszerű módon mutatja be a német turisztikai vállalkozások széles szolgáltatási spektrumát és a kínálat sokszínűségét különösen a vidéki régiókban.”

Walter Rutz, a Passionsspiele Oberammergau Vertriebs GmbH & Co. KG ügyvezetője szerint: „Két éven keresztül kellett elhalasztanunk a Passiójátékokat, ám idén végre eljött az idő. Nagyon örülünk a nemzetközi résztvevők és újságírók kiemelkedően magas érdeklődésének a főpróbák iránt, hogy a premier előtt még bepillantást nyerhessenek a kulisszák mögé. Biztosak vagyunk abban, hogy ezzel mi is magával ragadó módon járultunk hozzá az úticél Németország prezentációjához.”

Philipp Holz, a Zugspitz Region GmbH turisztikai menedzsere szerint: „A GTM egy kiemelkedő lehetőség arra, hogy bemutassuk a nemzetközi szakmának régiónk vonzó turisztikai ajánlatait. A workshop-nap a Zugspitze-csúcson minden bizonnyal a rendezvény egyik fénypontja volt.”

 

Green Event

A DZT immár 2012-óta „green event”-ként, azaz zöld rendezvényként bonyolítja le a GTM-et. Az idei eseményen szintén nagy hangsúly helyeződött a fenntarthatóságra, a környezet, illetve a klíma védelmére és az akadálymentességre. Ehhez hozzá tartozik például a résztvevők környezetbarát utazásának támogatása vagy a regionális forrásokból származó étkezési ellátás.

 

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

 

A koronavírus miatti pandémia kihívásaival a DZT háromlépcsős helyreállító stratégiával néz szembe:

              a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése

              kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására

              célcsoportra irányuló piackutatás és a koronavírus hatásának elemzése a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként

 

A DZT a krízisben arra épít, hogy anticiklusos marketinggel fenntartsa az ügyfelekkel való párbeszédet, feltérképezzel a kommunikáció megváltozott preferenciáit, empátiát mutasson és inspirációs forrásként szolgáljon.

 

Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság

A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban. A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság.

A fenntarthatóság mint téma több mint egy évtizede kiemelt státuszt élvez és minden vállalati részlegben stratégiailag bevetésre kerül. A szervezet itt egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja. A koronavírus járvány kitörésével a nemzetközi utazási szokások terén megerősödött az értékek eltolódása a nagyobb társadalmi-ökológiai felelősségvállalás irányába.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.

A DZT világszerte 27 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

 

 

2022-05-20« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk