Az európaiak erősen növekvő utazási kedve új perspektívát nyújt Németország beutazó turizmusának

Az európaiak erősen növekvő utazási kedve új perspektívát nyújt Németország beutazó turizmusának

Az európaiak erősen növekvő utazási kedve új perspektívát nyújt Németország beutazó turizmusának

 

 

 

Szerző: Salánki Szilvia

Fotó: DZT / Jan Lauer

 

A megkérdezettek 70 százaléka szeretne a következő hat hónapon belül elutazni – Felmérés kifejezetten a nyári szezonra nézve június-szeptember – Potenciál 2023-ra a Corona előtti szint elérésére


Erőteljesen növekszik azon európaiak száma, akik az elkövetkező hónapokban ismét szeretnének külföldi utazásra indulni. Az ETC (European Travel Commission) „Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel” aktuális felmérése szerint a megkérdezettek 70 százaléka szeretne az elkövetkező hat hónapon belül elutazni. Az emberek utazási szándéka ezáltal a 2021. májusi mostani hetedik felmérési hullámban jelentős növekedést mutat az előző felmérések adataihoz képest (2020. december 54 százalék, 2021. február 56 százalék).

Az utazást tervezők több mint fele (51 százalék) az európai külföldi célokat favorizálják, jó egy harmaduk (36 százalék) lakóhelyük országában szeretne maradni.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke: „Az európaiak erősen növekvő utazási szándéka a súlyos megbetegedések csökkenő száma, illetve az oltási kampányok sikere mellett a fontos küldőpiacokon és az Európai Unió digitális COVID-igazolványa által elért utazási könnyítések mind fontos momentumai az európai turizmus felépülésének. Az emberek erős koncentrációja az európai utazásokra szintén nagyon jó jel: a járvány kitörése előtt is a német beutazási volumen kereken három negyedét európai küldőpiacok generálták, ez a piaci rész a 2020-as krízisévben 85 százalékra emelkedett. Az úticél Németország márka erőteljes vonzereje, illetve a kiemelkedő piaci jelenlétünk, amelyet anticiklusos marketinggel a krízisben is fenn tudtunk tartani, jó feltételeket teremt arra, hogy a koronavírus utáni időkben tovább erősítsük Németország beutazó turizmusának helyzetét a nemzetközi porondon.”

A kereslet különösen magas a nyári szezonra nézve: az utazást tervezők 31 százaléka már június-júliusban, 41 százalékuk augusztus-szeptemberben, míg 16 százalékuk csak késő őszre tervez üdülést. 
A foglalási státusz azt mutatja, hogy az utazni szándékozók meg is valósítják utazási szándékukat: 42 százalékuk már konkrét utazási szolgáltatásokat foglalt le, 40 százalékuk meghatározta az úti célját, csupán az utazni szándékozók 19 százaléka bizonytalan, hogy hova szeretne utazni.
A Tourism Economics legfrisebb felmérései megerősítik az úticél Németország hosszú távú pozitív perspektíváját. Ezek alapján Németország akár 2023-ra elérheti a kereken 92,1 millió nemzetközi vendégéjszakát és ezáltal túllépheti a krízis előtti 2019-es 89,9 millió vendégéjszakák szintjét. 

 

A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

A koronavírus miatti pandémia kihívásaival a DZT háromlépcsős helyreállító stratégiával néz szembe:

- a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése

- kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására

- célcsoportra irányuló piackutatás és a koronavírus hatásának elemzése a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként

A DZT a krízisben arra épít, hogy anticiklusos marketinggel fenntartsa az ügyfelekkel való párbeszédet, feltérképezzel a kommunikáció megváltozott preferenciáit, empátiát mutasson és inspirációs forrásként szolgáljon.

 

Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság

A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban. A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság. A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.
A fenntarthatóság mint téma több mint egy évtizede kiemelt státuszt élvez és minden vállalati részlegben stratégiailag bevetésre kerül. A szervezet itt egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja. A Covid 19-járvány kitörésével a nemzetközi utazási szokások terén megerősödött az értékek eltolódása a nagyobb társadalmi-ökológiai felelősségvállalás irányába.

A DZT világszerte 27 országban tart fenn képviseleti irodát, amelyek több mint 40 piacért felelnek. A DZT központjában Frankfurt am Mainban egyebek mellett a következő stratégiai részek találhatók: Business Intelligence, Marketingkommunikáció az úticél Németország számára és Business Development.

 

2021-08-03« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk