Beutazó turizmus 2018. január - december

Beutazó turizmus 2018. január - december

Beutazó turizmus 2018. január - december

Fotó: DZT/Bakula János

 

Budapest, 2019. február 26. – Németország beutazó turizmusa a 2018-as évre sorban a kilencedik alkalommal könyvelhet el rekorderedményt: a Szövetségi Statisztikai Hivatal jelenlegi adatai alapján 2018. január és december között 87,7 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyek. Ez 3,8 millióval haladja meg az előző év eredményét, amely öt százalékos növekedésnek felel meg.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke szerint: „Öt százalékkal a németországi beutazó turizmus még dinamikusabban növekszik, mint az ezt megelőző két évben (plusz 1,4 és plusz 3,6 százalék). Ehhez a nagyon pozitív eredményhez nagyban hozzájárultak a fontos küldőpiacok kedvező gazdasági keretfeltételei. Másrészt viszont ez megerősít minket abban, hogy partnereinkkel közösen a nemzetközi marketingünket továbbra is konzekvensen a digitális átalakulás lehetőségeire építsük. Ezáltal még hatásosabban analizálhatjuk az ügyfelek egyéni szükségleteit és így turisztikai partnerinkkel kialakíthatjuk és felkínálhatjuk a megfelelő ajánlatokat.”

Magyarországi sikerek

Az úticél Németország sikerszériája a magyarországi küldőpiacon is tovább folytatódik és további rekordokat dönt a vendégéjszaka-számok terén. Németország 13 százalékkal továbbra is a külföldi utazások második helyezettje Ausztria után. A vendégéjszakák száma 2006 óta 80 százalékkal nőtt: 2018. január és november között összesen 769 272 magyar vendégéjszakát jelentettek, amely 3,8 százalékos növekedésnek felel meg.

Az úticél Németország az elmúlt években megerősítette pozícióját kedvelt üdülési desztinációként a magyar utazók körében. Magyarországról 2017-ben összesen 231 ezer üdülési célú utazást tettek Németországba, ezek közül 17 százalék esik az üdülési régiókra (üdülés vízparton, vidéken vagy a hegyekben) és 60 százalék az úgynevezett élmény utazásokra (9 százalék körutazás, 55 százalék városlátogatás és rendezvényhez kötött utazás). 

„A városlátogatások és kulturális utazások fő szegmense mellett Magyarországon erős kereslet alakult ki az UNESCO-világörökségek iránt. A piaci értékesítési munkánknak ezen a téren fontos stratégiai része az együttműködés a kis és közepes turisztikai vállalkozásokkal. A „100 éves a Bauhaus” tematikus kampány elindításával 2019-ben tovább szeretnénk folytatni az eddigi sikerünket” – mondja Czeiszing Miklós, a DZT magyarországi képviseletének vezetője.

2019-03-01« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk