Kitekintő a jövőbe a virtuális DZT Knowledge Day 2020 rendezvényen

Kitekintő a jövőbe a virtuális DZT Knowledge Day 2020 rendezvényen

Kitekintő a jövőbe a virtuális DZT Knowledge Day 2020 rendezvényen

 Fotó: DZT/ Kaletsch Medien

 

 

Szerző: Salánki Szilvia

 

A november végén megrendezett Knowledge Day 2020 rendezvényen a Német Turisztikai Hivatal (DZT) információkat szolgáltatott tagjai számára az aktuális technológiai trendekkel, illetve a digitális eszközök praktikus használatával kapcsolatban a turizmusban. A jelenleg érvényben lévő kapcsolati korlátozások miatt az idei Knowledge Day virtuális rendezvény formájában zajlott, amelyhez több mint 100 résztvevő kapcsolódott online. 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „A digitalizáció a joker a kezünkben a koronavírus-válság elleni küzdelemben. A Knowledge Day rendezvényünk erős platformként került be a köztudatba, amelyen megoszthatjuk a DZT-tagokkal tudásunkat és hálózatunkat a digitális transzformáció minden dimenziójában. A mesterséges intelligencia vagy a nyílt adat (open data) tematikája például olyan területek, amelyeken már ma is értékes praktikus tudással rendelkezünk. Így a németországi turisztikai partnereinket hatásosan tudjuk támogatni a felépülési időszakban és a nemzetközi verseny jövőbeli kihívásainál.”

Megnyitó előadóként a DZT Fabian Westerheide személyével a mesterséges intelligencia (MI) Németországban egyik legismertebb személyiségét prezentálta. A szakember, befektető és a ‚Rise of AI‘ szakmai konferencia szervezője analizálta a koronavírus-krízisben szerzett tapasztalatokat. A Knowledge Day rendezvényen Westerheide nyolc tézist mutatott be, amelyek a mesterséges intelligenciát kapcsolatba hozzák a turizmus aktuális alakulásával. „A világ azon B-to-C-platformoké, amelyek a mesterséges intelligencia segítségével részletesen képesek analizálni az ügyfelek kívánságait és szükségleteit” - magyarázza a szakember. Az MI-alkalmazások például segíthetik az ügyfeleket, hogy utazásuk során megtarthassák a privátszférájukat, illetve a szolgáltatókat, hogy személyre szabott termékeket alakíthassanak ki.  

Ezen felül a DZT a Knowledge Day rendezvényen különböző praktikus felhasználási módokat mutatott be a jövőorientált technológiákkal kapcsolatban. Ide tartoznak a perspektívák, egy köztes mérleg, illetve az Open Data-/Knowledge Graph projekt megvalósításának tervezett következő lépései a német turisztikai szakmában, amelyet a DZT koordinál.

Az MI használatát jól mutatja a DZT chatbot robotja, amely a koronavírus-válság alatt került kifejlesztésre és a Facebook-csatornába, illetve a Corona-microsite-ba lett beépítve, hogy automatikusan és személyesen válaszolja meg a fogyasztók kérdéseit a nap minden szakában. A Knowledge Day további témái voltak a járvány idején használt kiterjesztett valóság (Augmented Reality - AR), illetve a Facebook Németország travel insight utazási adatai.

A Knowledge Day témáit és tartalmait ezen a linken érheti el:

https://www.germany.travel/de/trade/knowledge-days/knowledge-days.html

 

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti "turisztikai testülete", székhelye Frankfurt am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 31 országban tart fenn képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő internetes címen: www.germany.travel/presse

2020-12-24« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk