Németország márkaimázsának rekordértéke: Sorban hatodszor első helyen a nemzetközi összehasonlításban

Németország márkaimázsának rekordértéke: Sorban hatodszor első helyen a nemzetközi összehasonlításban

Németország márkaimázsának rekordértéke: Sorban hatodszor első helyen a nemzetközi összehasonlításban

 Fotó: Andrea Hitzemann

 

Szerző: Salánki Szilvia

 

Nincs még egy olyan ország, amely sorban hatodszor ért el vezető pozíciót az NBI 2008-as indítása óta – Az imázsfelmérés támogatja a fenntarthatósági stratégiát

 

Az Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022-es felmérésében Németország sorban hatodszor és összesen nyolcszor ért el első helyezést a 60 ország között végzett összehasonlításban. Ezáltal Németország rekordot ért el: nincsen még egy olyan ország, amely ezidáig sorban hatszor vezető pozíciót ért volna el, amióta 2008-ban először került sor az NBI felmérésére. Ebben az évben a második és a harmadik helyen Japán és Kanada végzett. Így az úticél Németország a gyorsan változó keretfeltételek, mint az infláció, a gazdasági krízis, a korona pandémia utóhatásai vagy a geopolitikai konfliktusok ellenére a nemzetek versenyében kitűnő hírnévre építhet. 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Az aktuális kihívások eredményeként a desztinációk versenye egyre éleződik. Ezért még inkább fontos a megbízhatóan erős imázs. Az NBI az analitikus értékelésével és más felmérésekkel összeköttetésben értékes adatokat szolgáltat tényekre alapozott marketingünk stratégiájához. Így például a jövő évben két központi akciómezőnkkel, a digitalizációval és az ökológiai transzformációval tovább erősítjük az úticél Németország pozícióját mint fenntartható úticél.”

Az NBI 2022-es felmérésének turisztikailag releváns részeiben Németország mindenekelőtt a „Historic Buildings”, „Vibrant Cities” és „Contemporary Culture” (mindegyiknél 7. hely), illetve a „Cultural Heritage” kategóriákban (9. hely) ért el jó helyezést. Ezek az úticél Németország számára fontos értékek támogatják azokat a profiltulajdonságokat, amelyeket a felmérésben résztvevők összekötnek a desztinációval: 42 százalékuk a turisztikai úticél Németországhoz az „Educational” jelzőt, 32 százalékuk a „Fascinating” és 30 százalékuk az „Exciting” minősítést társította.  Ezen felül számos más aktuális felmérés is alátámasztja mind keresleti, mind kínálati oldalon Németország kiváló pozícióját fenntartható úti célként a nemzetközi versenyben.

Ezáltal Németország az SDG-indexben – amely leképezi az országok eredményeit az UNO-klímacélok elérésénél – a hatodik helyen végzett, a World Economic Forum Travel & Tourism Development Index felmérésében az ötödik helyen és a YouGov Travel & Tourism Sustainability Ranking rangsorában az összes európai országból az első 10 között végzett.

A DZT megbízásából készített IPK International exkluzív felmérésében 2022. szeptemberben a németországi beutazás 27 küldőpiacán a külföldi utazók világszerte értékelték a német kínálat spektrumát a klíma- és környezetvédelemre, illetve a fenntarthatóságra való tekintettel. Ebben az elemzésben Németország a harmadik helyet érte el – Svájc és Svédország mögött, megelőzve Dániát, Franciaországot és Ausztriát. A pozitív arculatot és a versenyképes kínálatot visszatükrözi az ügyfelek elégedettsége: így a Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus (2021. júliustól 2022. áprilisig) szerint a Net Promoter Score – az a mutató, amely annak a valószínűségét mutatja, hogy milyen szinten ajánlanák tovább Németországot mint üdülési desztinációt barátoknak és ismerősöknek – a -100-tól a +100-ig terjedő skálán + 66 volt.

 

Háttér:

Az NBI-t a független brit tanácsadó, Simon Anholt fejlesztette ki. Az NBI 2005-óta határozza meg az országok márkaértékét hat részpillér alapján – exportok, kormányzat, kultúra, emberek, turizmus és bevándorlás/befektetések –, amelyek pedig 23 helyszíni faktorból állnak össze. Simon Anholt 2008-óta az NBI-t a GfK-val együttműködésben értékesíti. A Gfk Social and Strategic Research Team csapatának átvétele óta az Ipsos világszerte vezető piackutató intézetként kínálja fel a szolgáltatást Anholt- Ipsos Nation

 

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

 

A koronavírus miatti pandémia kihívásaival a DZT háromlépcsős helyreállító stratégiával néz szembe:

-  a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése

- kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására

- célcsoportra irányuló piackutatás és a koronavírus hatásának elemzése a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként

 

A DZT a krízisben arra épít, hogy anticiklusos marketinggel fenntartsa az ügyfelekkel való párbeszédet, feltérképezzel a kommunikáció megváltozott preferenciáit, empátiát mutasson és inspirációs forrásként szolgáljon.

 

Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság

A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban. A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság.

A fenntarthatóság mint téma több mint egy évtizede kiemelt státuszt élvez és minden vállalati részlegben stratégiailag bevetésre kerül. A szervezet itt egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja. A koronavírus járvány kitörésével a nemzetközi utazási szokások terén megerősödött az értékek eltolódása a nagyobb társadalmi-ökológiai felelősségvállalás irányába.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.

A DZT világszerte 27 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

 

2022-12-24« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk