Németország idén gasztronómiai sokszínűségével kíván hódítani

Németország idén gasztronómiai sokszínűségével kíván hódítani

Németország idén gasztronómiai sokszínűségével kíván hódítani

   Fotó: DZT /Jens Wegener

 

         A Német Turisztikai Hivatal (DZT) éves sajtótájékoztatón ismertette 2018-as témaévüket. A helyszín a német tulajdonban álló budapesti Kempinski szálloda volt, amely autentikusnak bizonyult.

 

Németország idén gasztronómiai sokszínűségével kíván hódítani   Fotó: DZT /Jens Wegener

 

         Czeiszing Miklós, a DZT-Budapest képviseletvezetője statisztikai adatokkal támasztotta alá, hogy Németország továbbra is Európa második számú célországa, amely minden évben sikeresen növeli vonzerejét és az odalátogatók számát. Egyértelműen sikerült elérniük, hogy egész éves uticélként szerepeljenek a világ turizmusában. A magyar küldő piac is folyamatosan jó eredményt regisztrál, 8,9 százalékos növekedést az előző évhez képest 2017-ben, és ezek az adatok 2006 óta folyamatosan jelzik a növekedést. A vonzerőnek számító programok, valamint a magyar képviselet kitűnő munkája mellett az eredmény elérésében segített az új légi járatok bekapcsolódása is. Ausztriával fej-fej mellett a magyar utazók kedvenc úti célja Németország. A top 4: Berlin, München, Frankfurt és Hamburg.

 Németország idén gasztronómiai sokszínűségével kíván hódítani   Fotó: DZT /Jens Wegener

 

         Idén arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy gasztronómiai nagyhatalom és vonzerő az országuk. Ezt bizonyítja az is, hogy 300 olyan éttermük van, amely egy, vagy több Michelin csillagot ért el. Érdekes módon a legtöbb ilyen kiemelkedő, „ínyencek paradicsoma” Baden-Würtenberg tartományban található, Berlinben magában 21. A német konyha sokszínű, modern, nyitott a világra, és változatos, hiszen az egykori hercegségek, tartományok más-más ételeket, italokat helyeztek előtérbe. Érdekesség például, hogy a német kenyérkultúra az UNESCO világörökség része, hogy 1300 sörfőzde működik, 13 bortermelő régió alakult ki, 800 természetes ásványvíz található az országban.

 Németország idén gasztronómiai sokszínűségével kíván hódítani   Fotó: DZT /Jens Wegener

 

         Az északi városok kikötőibe érkeztek egykor először a kávészállítmányok, nem véletlen, hogy ott különleges kávékultúra alakult ki. Egyre gyakoribbak és közkedveltebbek a Streetfood fesztiválok országszerte, ahogy nő a lakáséttermek népszerűsége is. Különleges helyszínekből is készülnek luxuséttermek, mint egy egykori kokszolóból. Várják a turistákat a bor-, sajt, és a régi sóút állomásai. Az egyes városok, vagy tartományok jellegzetességeket kínálnak, mint például Berlin a currys wurstot, északon a korán kelőknek, vagy éjszakai baglyoknak Hamburgban a hal, Mecklenburgban ugyanez frissen grillezve, Hessenben a híres „zöldszósz”, Alsó-Szászországban a szívet melengető gyümölcsteák állnak a középpontban, hogy csak néhányukat említsük a felsoroltak közül.

 Németország idén gasztronómiai sokszínűségével kíván hódítani   Fotó: DZT /Jens Wegener

 

         Mindezek magyarországi népszerűsítésére megjelent Bereznay Tamás séf szakácskönyve, a „Németország ízei”, amely céljául tűzte ki, hogy leszámoljon a tévhittel, amely a német gasztronómiához minálunk tapad. Miközben a könyv tartományonként ismerteti a legérdekesebb, leginkább a helyhez kötődő ételeket, felhívja a figyelmet a legfontosabb látnivalókra, szabadidő és élményparkokra, művészeti és kulturális értékekre, sőt még a közlekedési lehetőségekre is. Várhatóan sikeres lesz a kiadvány. És a német gasztronómia éve.

 

Németország idén gasztronómiai sokszínűségével kíván hódítani                            Fotó: DZT /Jens Wegener

 

Írta Dr. Hajós Anna

 

2018-03-02« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk