Németország mint kulturális úti cél

Németország mint kulturális úti cél

Németország mint kulturális úti cél

 Fotó: DZT/Bakula János

 

 

Budapest, 2019. február 26. – A World Travel Monitor szerint 2017-ben az európai utazók 20,4 millió utazást – városlátogatást, körutazást és rendezvényhez kötött utat – tettek Németországba. Tizenkét százalékos piaci részesedéssel így Németország Franciaországot (10 százalék) és Spanyolországot (9 százalék) megelőzve kiváló pozícióval rendelkezik az európaiak első számú kulturális úticéljaként.

A németországi kulturális utazások kiemelt küldőpiacai a Német Turisztikai Hivatal (DZT) aktuális minőségi felmérése szerint az Amerikai Egyesült Államok (piaci rész 14 százalék), Nagy-Britannia (13 százalék), Olaszország (10 százalék), valamint Franciaország és Svájc (mindkettő 9 százalék). A külföldi vendégek 49 százalékát a látnivalók érdeklik, míg 36 százalékuk a művészeti- és kulturális kínálat, illetve 34 százalékuk a városkép és az építészet miatt utazik Németországba.

Kulturális hotspot

Németországot egy széles és változatos kulturális kínálat jellemzi a történelmi helyszínektől a lüktető kortárs kreatív világig. Az emberiség természeti és kulturális örökségét 44 UNESCO világörökségi helyszínen fedezhetik fel az utazók. A több mint 6700 múzeum évente 15 millió látogatót vonz, míg az 500 színpad a világ egyik legnagyobb színházsűrűségét jelenti és világszerte az operaelőadások egy harmada Németországban kerül bemutatásra. Az egyedi kulturális kínálat különleges pontja az irodalom is több mint 2000 kiadóval és a Frankfurti Könyvvásárral, amely a digitális és nyomtatott tartalmak jelenleg legfontosabb kereskedelmi találkozója. A széles zenei spektrum a klasszikus zenétől egészen a nemzetközileg elismert rock- és popcsapatokig és DJ-kig tart. Az évente mintegy 200 életmód- és divatesemény szintén vonzó az utazók számára, ilyenek például a documenta Kasselben a kortárs képzőművészet vezető kiállításaként vagy a gamescom vásár a játékipar számára. 

Kiváló imázs

Németországot világszerte jelentős kulturális helyszínként könyvelik el. Így a GfK Nation Brands Index 2017 Németország márkaértékét az első helyre teszi 50 nemzet összehasonlításában. A World Economic Forum Travel & Tourism Competitiveness Index felmérésében Németország a „cultural ressources” (kulturális források) kategóriában 6,3 pontot szerzett a lehetséges hétből.

Célzott marketing

„A kiváló kultúrturisztikai kínálat alapvető alkotórésze a márkánknak – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – Ezt a részleget célzott tematikus marketinggel folyamatosan fejlesztjük. A nemzetközi tematikus kampányaink koncepciójánál és a megvalósítás terén a digitalizáció nyújtotta lehetőségekre építünk. A Bauhaus alapításának 100. évfordulója tökéletesen alkalmas arra, hogy tovább kiépítsük ezen márkaprofilunkat és ezáltal még erősítsük Németország mint vezető kulturális úticél pozícióját.”

100 éves a Bauhaus: Németországból a világba és vissza

A Walter Gropius által 1919-ben Weimarban megnyitott Bauhaus-iskola Németországból indulva jelentős impulzusokkal látta el a klasszikus modern kor művészetét világszerte. A Bauhaus weimari, valamint dessaui helyszínei 1996 óta az UNESCO-világörökség része. Ezen felül az UNECO által világörökségnek minősített eredeti Bauhaus-épületek közé tartozik a Fagus-művek Alfeldben, a „Berliner Moderne” települései Stuttgartban és az 1930-ban a Berlin mellett található Bernauban megnyitott Bundesschule des Allgemeinen Deutschen Gewerkschaftsbundes (az Általános Német Szakszervezetek Szövetségének iskolaépülete). A Bauhaus mint intézmény az UNESCO kitüntetését koncepcionális gondolkodásával érdemelte ki, amelyben – messze túl az építészeti terveken – a teljeskörű modern művészet kialakításánál fontos szerepet játszottak a szociális és a társadalmi aspektusok is.

Számos a 2019-es évben világszerte megvalósított projekt a németországi jubileumi programban fut össze. Kiállítások, események és múzeumok dokumentálják a kulturális utazók számára a Bauhaus sugárzásának erejét, amelyet a mozgalom Németországból kiindulva a világra gyakorolt. A DZT a jubileumnak egy nemzetközi tematikus kampányt szentel.

 

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti "turisztikai testülete", székhelye Frankfurt am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 31 országban tart fenn képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő internetes címen: www.germany.travel/presse

2019-03-01« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk