Nő a nemzetközi vendégek aránya a németországi turizmusban

Nő a nemzetközi vendégek aránya a németországi turizmusban

Nő a nemzetközi vendégek aránya a németországi turizmusban

 

Fotó: visitberlin,Dagmer Schwelle

Szerző: Salánki Szilvia

 

A Szövetségi Statisztikai Hivatal előzetes vendégéjszaka-számaira alapozva a Német Turisztikai Hivatal (DZT) felmérést készített, amely szerint Németország beutazó turizmusának felépülése folyamatos, és ezáltal egyre erősebben járul hozzá a vendégéjszakák összesített volumenjéhez. Ez előzetes adatok alapján 2023. novemberében 5,5 millió nemzetközi vendégéjszakát regisztráltak a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyeken – ez 7,8 százalékos növekedést jelent az előző év novemberéhez képest. Január és november között a külföldi vendégéjszakák összesített száma 74,9 millióra nőtt: ezáltal a beutazás számai ez eddigi rekordév, 2019. ugyanezen időszakának 89,6 százalékát érik el. A külföldi vendégek aránya az összesített vendégéjszaka-számoknál a tavalyi első 11 hónapban 16,4 százalék, ez az érték az előző év ugyanezen időszakában csupán 14,8 százalék volt.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Németország az European Travel Commission által elvégzett Monitoring Sentiment for Intra-European Travel felmérése szerint 2023. őszén megerősíti pozícióját az európai utazók kedvelt úticéljainak top 5-ös listáján, illetve részesedik az Európa-szerte mutatkozó trendből a nemzetközi utazások fejlődése irányában. Ennek megfelelően azok aránya, akik a következő hat hónapban csak hazájukban terveztek utazást a 2021. őszén mért 31,5 százalékról folyamatosan csökkent a 2023. őszén jelzett 25,7 százalékra. Az utazók 55,3 százaléka 2021. őszén európai úti célokat részesített előnyben, ez az érték 2023. őszén 60,3 százalékra nőtt. Ezáltal Európa legfontosabb küldőrégióként – plusz jó felépülési perspektívával a tengerentúli piacokon – a következő hónapokban is kiemelkedően járul hozzá a német beutazó turizmus további felépüléséhez. Ázsia – különösen Kína – növekvő utazási aktivitása pedig szintén pozitív hatást jelent a beutazás további fejlődésére nézve. További impulzusokra számítunk nyáron a Németországban megrendezett Labdarúgó-Európa-bajnokság látogatóitól. Ezen felül pedig az olyan kulturális fénypontok, mint például Caspar David Friedrich születésnapjának 250. évfordulója, 35 évvel a fal után vagy Chemnitz, Európa Kulturális Fővárosa 2025 számos jelentős indokkal szolgál a nemzetközi vendégek számára a németországi utazáshoz.

 

A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

 

A DZT központi stratégiai tevékenységi területei a következők:

  • célcsoportra irányuló piackutatás és a piacspecifikus ügyfélkereslet elemzése (Sinus-közegek) a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként
  • kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására
  • a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése fókusszal a fenntarthatóságra és a klímavédelemre

 

Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság

A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban. A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság.

Annak érdekében, hogy a beutazó turizmus fenntarthatóbb, ugyanakkor versenyképesebb lehessen, a szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.
A DZT világszerte 25 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

 

2024-01-30« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk