Változások és szükséges innovációk az üzleti utazások piacán a koronavírus-krízis miatt

Változások és szükséges innovációk az üzleti utazások piacán a koronavírus-krízis miatt

Változások és szükséges innovációk az üzleti utazások piacán a koronavírus-krízis miatt

 

 

 

Németország aránytalanul erősen érintett a nemzetközi összehasonlításban – a DZT alapvetően új orientációt lát – az üzleti utazások lassabban regenerálódnak, mint az üdülési célú utak – a MICE-turizmus fejlődése rugalmas kínálat és digitális eszközök által

 

A koronavírus-válság miatti visszaesés aránytalanul nagy mértékben érinti Németországot mint nemzetközi szinten vezető üzleti úticélt. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a Tourism Economics és az IPK International nemzetközi felméréseinek kiértékelése után arra a következtetésre jutott, hogy a járvány miatt hosszú távon alapvetően új mennyiségi és minőségi struktúrák fognak képződni a globális üzleti utazások terén – amely jelentős hatással bír majd az úticél Németországra is.

„Vezető európai gazdasági helyszínként egy keresletre szabott infrastruktúrával sikerült Németországot 2019-ig kiemelten pozícionálnunk a nemzetközi üzleti utazások piacán. Az arányaiban nagyon magas piaci része miatt a koronavírus-krízis miatti leállás és a nemzetközi gazdasági válság különösen erősen érinti a németországi szolgáltatókat – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – Ennek ellenére továbbra is nagy keresletet érzékelünk a személyes kommunikáció és a gyakorlati know-how átadásának terén valós találkozások alkalmával. Biztos vagyok abban, hogy ezen piaci szegmens jelentős újjáélesztése a helyszínek előnyeinek és a hibrid kezdeményezésű innovatív kínálatnak a kombinációjában rejlik.” 

 

A koronavírus-járvány erős hatása és hosszú távú kihatásai

A koronavírus-járvány által a nemzetközi utazási piac gyakorlatilag teljesen leállt. Alternatívaként a cégek és szervezetek a B2B-kommunikáció terén kihasználták a videokonferencia-rendszerek és a virtuális formátumok – mint webináriumok vagy az e-networking – által nyújtott lehetőségeket. A gazdasági okokból szükséges kiadáscsökkentések miatt jelenleg bizonytalan a piac jövőbeli fejlődése. 

Egy a DZT által megrendelt, a Tourism Economics által 2020. júniusban elvégzett a járvány az úticél Németországra való kihatását vizsgáló analízis arra az eredményre jutott, hogy az üzleti utazások piaca jelentősen lassabban fog regenerálódni, mint az üdülési célú utazások piaca. Míg az előző, 2019-es év szintje 2023-ig hat százalékkal emelkedik a németországi üdülők terén, addig az üzleti utazások szegmense 2023-ra várhatóan a krízis előtti szint csupán 75 százalékát éri majd el.   

 

A MICE-turizmus fejlődése

Az IPK International 2019-re kereken 7,5 millió a MICE-turizmus alá eső üzleti utazást jelentett Európából Németországba (MICE – kongresszusok, konferenciák, vásárok és jutalomutak). A MICE-utazások az összes üzleti utak 56 százalékát tették ki, így a német beutazó turizmus erős növekedésének fontos tényezői. 

A konferenciák területén a Tourism Economics 2020 véleménye szerint várhatóan mínusz 61 százalékkal csökkennek a látogatószámok az előző évhez képest, így ez a szegmens még erőteljesebben érintett, mint a beutazó turizmus többi része.

Jövőbeli lehetőségek mutatkoznak a hibrid formátumokban, amelyek digitálisan összekötik a valós és a virtuális eseményeket. A DZT a German Convention Bureau (GCB) szervezettel közös stratégiai együttműködésének keretén belül a jövő rendezvénypiacának koncepcióinak kidolgozásába kezdett. 

Kiindulási helyzet: Németország exponált pozícióval rendelkezik mint üzleti úticél a nemzetközi piacon

Az IPK International World Travel Monitor felmérésének értékelése szerint az európaiak Németországba irányuló üzleti utazásainak piaci része 22 százalékkal 2019-ben jelentősen meghaladta az európai átlagot. 

A kereslet és a kínálat egyensúlya azt eredményezte, hogy majd minden ötödik európai üzleti utazás Németországba vezetett; Németország első helyezése mint nemzetközi vásárhelyszín és mint kongresszusi vagy konferencia-desztináció alátámasztja az ország kiemelkedő pozícióját a desztinációk versenyében.

Németország sikeres pozícióját az egész turisztikai gazdaság kihasználta. Az európai üzleti utazók 2019-ben Németországban átlagosan 128 eurót költöttek éjszakánként, jelentősen többet, mint az üdülési célú utazók (106 euro). Az európai küldőpiacok összes üzleti utazásának forgalma körülbelül 10,5 milliárd euróra rúgott. 

 

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti "turisztikai testülete", székhelye Frankfurt am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 31 országban tart fenn képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő internetes címen: www.germany.travel/presse

2020-09-24« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk