Design és high tech a kényelemért
Érdekes látvány fogadja az utasokat Ferihegyen: a KLM új repülőgép üléseit sokan kipróbálják a tranzitban, és persze fényképezik is, így adva hírül a világnak a patinás holland légitársaság legfrissebb fejlesztését.
Az új, ággyá alakítható ülés csak egy a sok érdekes újítás közül, ami a tökéletes pihenést biztosítja a holland légitársaság fedélzeten. A KLM a World Business Class kabin átalakításakor nagy hangsúlyt fektetett a tipikus holland stílusjegyekre, ami a márka identitását is fémjelzi. Például hogy a hollandok a világ legmagasabb emberei, pontosabban ebben a kis országban a legnagyobb az átlagmagasság. Ezért a hosszú lábaknak valahol helyet kell teremteni. A bemutatón Szécsi Zoltán vízilabdázó olimpikon demonstrálta, hogy milyen jól ki tudja nyújtani a lábait – igaz, egyelőre a földön. Az első megújult World Business Class kabint 2013 júliusában helyezték üzembe.
Delfti porcelán, elegáns és okos szerviz
Hella Jongerius kézműves és ipari előállítási technikák kombinálásával hozta létre az új üléseket. A nagy személyes tér biztosítja a diszkréciót, és ezzel együtt megteremti az otthon érzését. A szőnyegektől kezdve, a függönyökön át, a nagy puha párnákat, luxus anyagokat és az ággyá alakítható üléseket is újratervezte a művész. A 206 cm hosszú ülések teljesen vízszintesre dönthetők, és maguk az ülések is nagyobb privát szférát kaptak. A vadonatúj szórakoztató rendszer 18 colos képernyővel, HD minőségű filmekkel és 12 nyelvű érintőképernyős navigációs menüvel rendelkezik.
A KLM jellegzetes kék színű, delfti porcelánból készült miniatűr házait a légitársaság World Business Class utasai kapják ajándékba. Ám az egyedi tervezésű darabok – amelyek mind különleges holland épületek élethű másolatai – ma már a gyűjtők nagy kedvencei is. A holland jellegzetességek a KLM személyzet egyenruhájában is felfedezhetők, amelyeket a híres divattervező, Mart Visser álmodott meg.
A holland dizájn ikon, Marcel Wanders nevével fűződnek a terítékek. Az új szerviz elemek készítésénél Wandersnek figyelembe kellett vennie a fedélzeti személyzet munkamenetét, illetve a környezeti megfontolásokat is.
Akkor egyél, amikor te akarsz
Újdonság, hogy az utasok bármikor étkezhetnek a hosszú távú utazás során, így nem kell alkalmazkodniuk az eredeti felszolgálási tervhez. A holland légitársaság először johannesburgi, majd bangkoki, legutóbb pedig tokiói járatán is elérhetővé tette az „Anytime for you” szolgáltatást, amelynek igénylésével az utasok öt kiváló fogást élvezhetnek, amikor csak kedvük tartja.
Újra hasznosuló alapanyagok
A KLM 2013 óta folyamatosan újította fel flottáját az új WBC kabinokkal. A Dreamliner gépek után a Boeing 777-300-as és 777-200-as típusú gépek kaptak új belsőt, ezután következtek a Boeing 747-esek, és végül tavaly év végén az Airbus A330-asok.
A légitársaság tervei szerint az idei év végére az egész flotta már az új World Business Class-al repteti utasait. Ami a fenntarthatóságot illeti, 2013-ban az új World Business Class-on lefektetett szőnyegek elkészítésekor például újrahasznosított norvég gyapjút és a KLM dolgozók korábbi egyenruhájának anyagrészleteit használta fel a vállalat. Ezzel a KLM lett az első légitársaság, ami olyan szőnyeget használt a járatain, amely követi a körkörösség elvét. Mi több, a már nem használható szőnyegeket a gyártó visszaveszi, hogy nyersanyagként újra felhasználhassa őket.
Írta: Dr. Elek Lenke
Fotó: aktivpihenes.hu / Okolicsányi Zoltán