Hálózatfejlesztési workshopot tartottak a Tokaji Borvidék turisztikai fejlődéséért

Hálózatfejlesztési workshopot tartottak a Tokaji Borvidék turisztikai fejlődéséért

Hálózatfejlesztési workshopot tartottak a Tokaji Borvidék turisztikai fejlődéséért

 

 

Szerző/Fotó: Nagy Júlia

 

Az utolsó simításokat végzik az Élménypontok létesítése Tokaj-Hegyalján című projektben létrejött intézmények megnyitása előtt. A három települést, Szegit, Erdőbényét és Hercegkútot összekötő élményponthálózat célja a borvidéki turisztikai kínálat színesítése. Az új létesítmények nem önálló utazási motivációt nyújtó attrakciók, hanem a meglévő kínálatot színesítik, amit bevezetésük során figyelembe kell venni. 

 

Mindezt felismerve 2022. október 12-én a világörökségi hercegkúti Kőporosi pincesor szomszédságában kialakított élményponton találkoztak turisztikai szolgáltatók, településvezetők és a Tokaji Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. munkatársai, akik az Innotime Hungary Kft. szakértőinek irányításával arról egyeztettek, hogyan tudják legjobban segíteni az új létesítmények a borvidék turizmusát, milyen termék- és hálózatfejlesztési feladatok állnak a turisztikai szereplők előtt. 

 

A workshop első részében Kedves Csaba (Innotime Hungary Kft.) a jelen gazdasági helyzet kapcsán felvillantotta a különböző válságmenedzsment stratégiákat, párhuzamosan azokkal a forradalmi folyamatokkal (pl. az okostelefon megjelenése, a social média, stb.), amelyek alapjaiban határozzák meg a jelenkor utazójának elvárásait, attitűdjét, gondolkodását. Kiemelte, hogy minden válság egy lehetőség, de a válságmenedzsmentnek nem ad hoc ötleteken kell alapulnia, hanem az adott térség teljes társadalmi-gazdasági vertikumát lefedő stratégiai tervezésre van szükség. 

 

Rák József, Hercegkút polgármestere elmondta, hogy a hercegkúti élménypont egyszerre rendezvényhelyszín, a helyi borászatok számára nyújtott borkóstoló pavilon, valamint aktív turisztikai pihenőhely. A településvezetés évek óta együtt dolgozik azokkal a fiatal borászokkal és turisztikai vállalkozókkal, akik Hercegkúton képzelik el a jövőjüket, munkájukat tanulmányutak szervezésével és egyéb szemléletformáló programokkal segítik. 

 

Nagy Júlia (Innotime Hungary Kft.) kiemelte, hogy a COVID, majd az orosz-ukrán háború gazdasági következményei egy, a korábbiaknál társadalmi – gazdasági és természeti szempontból is sokkal fenntarthatóbb turisztikai kínálat kialakítását teszi szükségessé, amelyben sokkal nagyobb szerep jut az innovatív turisztikai termékeknek és a desztináció egyediségének. A változó vendégigényeknek megfelelően kell újragondolni az élménytervezési folyamatot is, mert a vendégek ma már nemcsak befogadni szeretnék az élményeket, hanem átélni azokat, ami újabb kihívások elé állítja a desztináció- és attrakciófejlesztési szakembereket, valamint a helyi turisztikai szolgáltatókat egyaránt. 

 

A workshopon Dévald István, a Tokaji Borvidék Fejlesztéséért Nonprofit Kft. vezetője hangsúlyozta, hogy a jelentős infrastruktúrafejlesztés mellett kiemelten fontos az egységes marketingszemlélet és termékfejlesztés, melynek érdekében a tervezési folyamatok elindultak. 

 

A projekt a GINOP-7.1.9-17-2018-00025 Élménypontok létesítése Tokaj-Hegyalján (Szegi, Erdőbénye, Hercegkút) című pályázat keretében valósult meg. 

 

2022-10-14« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk