Bónusz Brigád, Kupon Világ - Meneküljön, ki merre lát!

Bónusz Brigád, Kupon Világ - Meneküljön, ki merre lát!

Bónusz Brigád, Kupon Világ - Meneküljön, ki merre lát!

Most - bár nem ez a célom - negatív reklámot csinálok a kuponos reklámoldalaknak. Mert fogyasztóként lehet, hogy rendkívül kihagyhatatlannak ítélek meg egy féláras ajánlatot - wellness hétvégét - azonban szolgáltatóként azt javaslom: NE DŐLJÜNK be! Sokkal többet ártunk a hotelünknek, mint elsőre hinnénk...

Valójában üzletileg sem éri meg ennyire leárazni a szállást, hiszen itt harmadárat kapunk a szolgáltatásunkért vissza, és lehet, hogy hirtelen megtöltjük a házat - és jól alakul a telítettség rövidtávon - azonban semmi profitot, de még csak fedezetet sem fogunk tudni realizálni.

Nem is beszélve az erkölcsi károkról, amiket visszatornázni a piacon szinte lehetetlen:

1.) Hogyan fogunk újra magasabb - valós - árakat kommunikálni, ha egyszer már elhitte a piac, hogy hála a kuponos oldalaknak féláron is létezik nálunk teljesértékű szolgáltatás? Sehogyan!!!! Erre marketinges legyen a talpán, aki ki tud találni újra felfelé ívelő vendégszerző kommunikációt. A szállodaigazgató pedig nehezen fogja hosszú távon megoldani a helyzetet, és helyt állni a tulajdonosok előtt.

2.) Azok a vendégek pedig, akik élnek a féláras lehetőséggel, és felvonulnak a hotelben a bőröndjeikkel - nem bántóan írom, de - az "olcsó" vendégek. Ők a helyszínen nem fognak fizetni, viszont mindent úgy használnak ki, "laknak le", "spájzolnak el", mintha az járna nekik. Úgy érzik, nekik a hotel ugyanazt kell, hogy nyújtsa, mint másoknak, és nem ritkán reklamálnak mindenért, miközben olcsó szatyraikban kintről behozott dugi-italok lapulnak. Fura népség...

Ha nem akarja, hogy a hotelje egy leárazott, olcsó, középszerű házzá alakuljon, ne dőljön be a féláras akcióknak!

A kuponos oldalak jól járnak Önnel, a fogyasztók szintén - Ön vszont még fizet is azért, amit egyébként hosszú távon nem kívánna sem a hotelnek, sem magának.

Mi az egyetlen módszer azonban, ami segíthet, ha már mindenképpen ki akarja próbálni ezeket a kuponos oldalakat:

Ha úgy érzi, nem tud más módszert arra, hogy gyorsan megtöltse a hotelt, akkor találjon ki olyan akciót a kuponos oldalakra, amik valóban egyszeriek, és amik tulajdonképpen csak "belépő termékek". Ezzel az érhető el, hogy a kupon megvásárlói kipróbálják a hotelt, és ott a helyszínen meggyőzhetők legyenek egy jobb szolgáltatásokat jelentő csomag igénybevételére.

Konkrét példával:

- Adjon a kuponos oldalon maximum 1 kedvezményes éjszakát - semmiképp sem azonnal egy hétvégét!
- Vagy adjon vasárnap-éjszakai csomagot - ami valóban holt szezon megtöltését jelentheti.

Ezek, ha olcsóbbak, akkor jogosan magyarázhatóak, nem csökkentik a hotel renoméját, és ha már ott a vendég, egy-két ügyes trükkel eladható neki egy későbbre szóló jobb csomag!

szerző: Farkas Erika
jogi szakokleveles közgazdász,
kis-és középvállalkozási szakértő

web: http://www.szallodaimarketing.hu
e-mail: farkas.erika@marketingszoveg.hu

2012-01-29« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk