Stagnáló turizmus vagy rekordév?

Stagnáló turizmus vagy rekordév?

Stagnáló turizmus vagy rekordév?

Ellentmondásos a szakma a hazai turizmus helyzetéről

 Horváth Gergely: "Már az idei évben a válság előtti szintre kerülhet a turizmus Magyarországon..."

MSZÉSZ: "a hazai turizmus, szállodaipar fejlődésének kilátásai bizonytalanok, a szállodák jövedelmezőségi helyzete évek óta romlik..."

Stagnáló turizmus

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) szerint a hazai turizmus még nem tért magához a válság után, a turizmus és a szállodaipar fejlődésének kilátásai bizonytalanok. Idén nem várható látványos fellendülés. Az utazási irodák szövetsége szerint legjobb esetben is csak stagnálás várható a következő egy-két évben a kiutazás és a beutazás területén. A szállodaszövetség arra hívja fel a figyelmet, hogy a szállodák jövedelmezőségi helyzete évek óta romlik, ezt meg kellene állítani. Sokat javítana szerintük a hotelek gazdálkodási helyzetén, ha csökkentenék a szobakiadást terhelő 18 százalékos, illetve a vendéglátásra, a szállodai szolgáltatásokra vonatkozó 27 százalékos áfakulcsot. Az MSZÉSZ 47 szállodában elvégzett, reprezentatívnak nem tekinthető felmérése szerint január-márciusban a SZÉP-kártya és üdülési csekk együttes forgalma mintegy 33 százalékkal kevesebb volt, mint a bázis időszakban ugyanezekben a szállodákban beváltott üdülési csekkek forgalma.

Nyaralás helyett hosszú hétvégék

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) szerint a stagnálást elsősorban a gazdasági válság idézte elő. A MUISZ szerint az utazási kedv ugyan nem tört meg, de az utazók nagy többsége az olcsóbb kategóriájú utakat keresi. Rövidebb időre, olcsóbb szálláshelyre, közelebbi úti célokra utaznak a legtöbben. Sokan inkább itthon maradnak, és hosszú hétvégékkel oldják meg a nyaralást.

Óvatosabb üzletpolitika

Az utazási irodák részéről óvatosabb üzletpolitika tapasztalható, ami azt jelenti, hogy kevesebb - a felvevő piac igényeihez jobban illeszkedő - repülőgép- és szálláskapacitást kötnek le, mint a válság kitörését megelőző években. Ugyanakkor az irodák nagyon kedvező árú, úgy nevezett "first minute" utakat kínálnak az utazóknak.

Az utazási irodák tapasztalatai szerint ismét divatba jöttek a kulturális körutazások és a néhány napos városlátogatások.

Sikeres marketingtevékenység, és forgalombővülés

A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint már az idei évben a válság előtti szintre kerülhet a turizmus Magyarországon, az idei év rekordév lehet forgalombővülés szempontjából.

A márkaépítés szempontjából fontos szemléletváltás történt a vezérigazgató szerint. Kiemelte a magyar részvételt külföldi vásárokon, a nemzetközi kampányokat, a különböző tanulmányutak szervezését, egyéb értékesítésösztönző programokat.

A belföldi turizmusról  Horváth Gergely kifejtette, sikeres volt a marketingtevékenységük, hiszen a rossz időjárású júliust és augusztust leszámítva tavaly szinte minden hónapban nőtt a belföldi vendégforgalom. Hozzátette: a belföldi turizmus élénkítésére az idén nyáron is több programot indítanak.

A magyar turisták évente 370-380 milliárd forintot költenek el külföldön, míg itthon mintegy 240 milliárdot. Jó volna, ha ez megfordulna - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Forrás: MTI, AP
Fotó: joutrip.com

 Ön ezt hogyan látja, a saját bőrén hogyan tapasztalja? Kiváncsiak vagyunk a véleményére!

 „Aktívpihenés” & „Aktiveurlaubszeit” Turisztikai Szerkesztőség
Sajtógondozás - PR tevékenység - Online népszerűsítés
 
Tel: +4917644498853, +4915788514410, +36/20/3933-504
Fax: 0036/1/412-1728
E-Mail: kontakt@aktivpihenes.hu , info@aktivpihenes.hu
Web: www.aktiveurlaubszeit.de ,   www.aktivpihenes.hu

2012-06-01« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk