Budapest a tízes listán

Budapest a tízes listán

Budapest a tízes listán

Budapest a tíz legkedveltebb európai bevásárlóváros között

A nemzetközi bevásárolóturizmus szempontjából Budapest egyike Európa 10 legközkedveltebb városának – derült ki a The Economist magazin kutatórészlegének felméréséből.

Az Economist Intelligence Unit (EIU) által készített legújabb kutatás, a Globe Shopper City Index – Europe felmérést a nemzetközi vásárlás elismert szakértője, a Global Blue szponzorálta. Budapest az összesítést tekintve a 10. helyen áll az index szerint, kevéssel megelőzve a 11. helyre sorolt Milánót. Budapest az „árszínvonal” kategóriájában érte el az egyik legjobb eredményt, a vizsgált városok közül 6. lett.



A magyar főváros kiemelkedő helyezését megalapozta, hogy az „árszínvonal” kategóriában vizsgált szempontok közül a négycsillagos szállodai szobák árának rangsorában a lista harmadik helyére került. Az „árszínvonal” kategóriában a város annak is köszönheti magas pontszámát, hogy Budapesten kedvező az ételek és italok árfekvése, a magyar főváros itt az első öt város között szerepel. Budapest annak ellenére szerezte meg a 6. helyet az „árszínvonal” kategóriában, hogy a forint nemzetközi valutapiacokon jellemző volatilitása erősen lefelé húzta az eredményt.

A „szállodák és a közlekedés” kategóriájában Budapest Prágával osztozik a 11. helyen. Budapest itt nagyrészt a jó minőségű szállodai helyeknek köszönheti jó eredményét; az elérhető szálláshelyek szerinti rangsorban a város a 4. helyre került. Ugyanebben a kategóriában Budapest több mint tucatnyi más várossal együtt a 6. helyen áll a tömegközlekedés minőségét tekintve.

Budapest összesített pozícióját rontotta a „kényelem” kategóriában elért gyenge eredmény. Itt a 33 vizsgált helyszín közül a 21. helyen áll. Ebben a kategóriában a főváros alacsony pontszámot kapott az idegen nyelv használhatósága szempontjából, mivel a világnyelveket (angol, francia, orosz, kínai, arab, spanyol) beszélő látogatók valószínűleg nehezen tudnak kommunikálni a budapesti üzletek és szállodák személyzetével. A gyenge eredményhez az is hozzájárul, hogy a városban található üzletek viszonylag rövid ideig tartanak nyitva hétköznap.

Az EIU Globe Shopper City Index – Europe felmérés 33 európai nagyváros vonzerejét méri a nemzetközi bevásárlóturizmust vizsgálva. Minden várost 5 kategória – üzletek, árszínvonal, kényelem, szállodák és közlekedés, illetve kultúra és klíma – 38 szempontja szerint rangsorol. „A Globe Shopper City Index – Europe felmérés megmutatja, hogy melyik európai város alkalmas arra, hogy előnyt kovácsoljon a kontinens nemzetközi vásárlói körében megalapozott hírnevéből” – mondta el a kutatásról Alasdair Ross, az Economist Intelligence Unit globális termékigazgatója. „Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a nemzetközi bevásárlóturizmus szempontjából elengedhetetlen, hogy meglegyen a kényelem, az elérhetőség és az ár megfelelő egyensúlya" – tette hozzá Ross.

A felmérés eredményei

A legnépszerűbb bevásárló célpontok toplistája Európában
/csak az első 10/

1. Anglia
2. Madrid / Barcelona
4. Párizs
5. Róma
6. Berlin
7. Lisszabon
8. Amszterdam
9. Prága
10. Budapest


A teljes lista, és a teljes cikk itt olvasható.


Az alábbiakban találhatók a felmérésben résztvevő 33 város eredményei. Az öt kategória teljes és részletes listája a http://globeshopperindex.eiu.com/ weboldalon érhető el. A pontszámok 0-tól 100-ig terjednek, ahol a 100 pont jelenti a legjobb vásárlási környezetet.

Forrás: Turizmus Online
Fotó: securityworldnews.com

2012-01-29« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk