Online-PR sajtógondozás
A Public Relations (PR) egy különleges, hatékony és költségkímélő lehetőség arra, hogy termékeit, szolgáltatásait, web oldalát ismertté tegye. Az Online-Pr ennek az internetre, interneten továbbítása. A célorientált és sikeres online-kommunikáció a megfelelő publikációval kezdődik! Az Online-Pr is csak akkor lehet hatékony, ha az célközönségre ható, kellően optimalizált szöveg, weboldal, kommunikáció, megfelelően tálalva.
Mit nyújt az online-PR:
--- Gyors információáramlást: Itt másképp van, mint periodikusan megjelenő print médiáknál. Az Online-szerkesztőségeknek nagyon rövíd az átfutási idejük, így az újdonságok sokkal hamarabb kommunikálhatók a külvilág felé.
--- Növeli az ismertséget: Még a legjobb termékeknek, egyedülálló, remek szolgáltatásoknak sincs esélyük, ameddig észrevétlenek maradnak! Az online-PR az összes érdeklődőt, és a megfelelő célcsoportot informálja.
--- Page Rank növekedést: Az online publikációk, kereső optimalizálások, és egyéb hatékonyságot növelő lépések adott weboldal Page Rank számát, látogatottságát is növelik. Napjainkban a google pozicionálása már egy fontos kritérium lett.
--- Törzsvevőket: Az elégedett látogatókból, vevőkből, törzsvevők lehetnek. A leendő vevő, a leendő vendég szolgáltatóhoz kötését csak célzott, és folyamatos online-Pr tevékenységgel lehet elérni.
--- Arculat, imázs fejlesztést: Hosszútávú sikerhez a pozitív imázs elengedhetetlen. Itt a Public Relation sokkal hitelesebb, és egyúttal sikeresebb is, mint a hagyományos reklám. Ez az online, és az offline médiákra egyaránt érvényes.
Az online-PR sokkal több, mint a Public Relation internetes variációja! Az Online-PR abban segít, hogy fontos célcsoportokat gyorsan, költségkímélően, és biztosan el lehessen érni. Időnkét publikálni egy sajtóanyagot esetleg segíthet közönséget találni, viszont egyáltalán nem célorientált, jövőkép nélküli tevékenység.
Informatív sajtójelentések
Mivel a jó sajtómunka az imázs fejlesztéséhez ugyanolyan fontos, mint a jó reklám, szükséges, hogy az informatív, objektív sajtószöveg írásához bizonyos szabályokat betartsunk.
Fontosság: A PR-ban mindig, az online PR-nál méginkább a hangsúly, a szavak jelentősége a fontos! A Google a fontosabb, kiemelt szövegeket, szavakat érzékeli, azok jobb értékelést kapnak, mivel olvasó, felhasználó orientáltak. Ezért jobb rank értéket is kapnak, és a kereső robotok feljebb listázzák őket. A Page Rank pozitív befolyásolására megfelelő sajtószöveget kell tudni alkotni, és a megfelelő sajtóportálokon elhelyezni. A Google meg tudja különböztetni, és magasabb besorolásba helyezni az ilyen oldalakat.
Fontos! Olvassa el!
Kölcsönhatás SEO (keresőgép optimalizálás) és az Online-PR között
“A SEO jövője az Online-Pr -ban nyugszik”. Ez az állítás tavaly a müncheni Affiliate TactixX konferencián, két SEO előadáson hangzott el. Paul Watzlawik szakértő szerint: „Aki Online-PR t készít, az mindig tesz valami, a SEO számára fontosat“. A jó PR sajtóagentúrák keresőszó optimált sajtójelentéseket helyeznek el, és így nem csak backlinkeket gyűjtenek, hanem egyúttal jó találatokat érnek el a keresőgépekben.
Végkövetkeztetés: Hatékony PR-t elérhetünk a megfelelő keresőszavak jó elhelyezésével, de csak akkor, ha igazi sajtószöveget használunk hozzá, a megfelelő tartalommal. Illetve az időszakos, ötletszerű reklámok, kommunikáció helyett a folyamatos, állandó online jelenléttel, célzott üzenetekkel lehet a célközönséget elérni, és meg is tartani.
Forrás: Aufgesang Public Relations GmbH, Abacus, ( részleges fordítás egy igényes német ONLINR-PR tanulmányból)
Példa egy Online-PR Publikálásnak az Aktívpihenés www.aktívpihenes.hu és az Aktiveurlaubszeit www.aktiveurlaubszeit.de webmagazinban
valamint német online sajtóportálokban, német mentalitással alkotott sajtószöveggel
Magyarország: Aktív üdülés Gárdonyban a Velencei-tónál
https://www.aktivpihenes.hu/foolda
https://www.aktivpihenes.hu/fooldal/magyarorszag_aktiv_udules_gardonyban_a_velencei-tonal
Pákozd: Kempp - katonai emlékpark
https://www.aktivpihenes.hu/fooldal/pakozd_kempp_-_katonai_emlekpark_
Ungarn: Aktivurlaub in Gárdony am Velencer See
http://www.aktiveurlaubszeit.de/startseite
http://www.aktiveurlaubszeit.de/startseite/ungarn_aktivurlaub_in_gardony_am_velencer_see
Online-PR Publikálások a legjobb német online sajtóportálokba
NEWSMAX: Sajtómegjelenések terjesztése Németországban, Ausztriában és Svájcban. Cikkek továbbítása 20 000 német újságíróknak és szerkesztőségeknek. Cikkeink
Open-Presse: Német sajtóportál, ellátja a szerkesztőségeket és újságírókat cikkekkel saját médiumuk számára, havi látogatói számára kb. 650 000, a 10 legjobb német sajtóportál között található. Cikkeink
Offenes-Presseportal: Egy sajtóportál elsősorban cégek számára, ahol ujdonságaikról, aktualitásaikról sajtóanyagokat publikálhatnak. Havonta kb. 275 000 látogatója van. Cikkeink
Presse Anzeiger: Tagja a német DPV-nak (német sajtó egyesület), egy "szabad-független" sajtóportál A normál sajtóhíreken kívül céges sajtójelentések publikálhatók rajta. Több mint 12 000 sajtómappa található itt. Cikkeink
Online-Articel: 2007 májusában alakult meg ez az Online PR & Social Media News sajtóportál. A publikációk RSS-Newsfeed, Newsticker, Google és Yahoon keresztül kerülnek továbbításra, valamint a publikációk rögtön a jelentősebb keresőgépekbe lesznek felvéve.Kb. 650 000 egyedi látogatója van. Cikkeink
Webnews: A Webnews az egyik legnagyobb német hírportál, amely más ismert, és nagy látogatottsággal bíró oldalak híreit gyűjti össze. Hetente több mint 750 000 új hírrel frissül, amit 200 000 felhasználó olvas. A felhasználók maguk választhatják ki az őket érdekelő cikkeket, amiket aztán tovább linkelhetnek, tovább küldhetnek ismerőseiknek, barátaiknak. A Webnews többségi tulajdonosa a ProSiebenSat.1 csoport. Cikkeink
Businessportal24: Nemzetközi hírportál. Havonta több mint 11 000 német hír, továbbá sajtóanyagok találhatók rajta 22 országból, 15 nyelven. Az egyik legnézettebb német hírportál. Cikkeink
DeutschePresse: Német sajtóportál, amelyet különböző szerkesztőségek újságírói szívesen látogatnak, hogy a friss hírekről itt informálódjanak. Kb. 21 000 sajtóhírt tartalmaz. Cikkeink
DailyNet Deutschland: Független német PR- és sajtóportál kizárólag sajtóinformációkat és üzleti hírek tartalmaz. Az üzletemberek kedvelt oldala. Kb. 67 000 sajtó- és üzleti hírt tartalmaz, havonta átlagosan 200 000-en látogatják. Cikkeink
Prcenter de: Egy információs portál, amely többnyire újságírók által van látogatva és ahonnan újságírók, szerkesztőségek saját céljukra cikkeket használhatnak fel. Havi látogatottsága 402 000 és 3,53 Page impresszióval. Cikkeink
Példa: Online-PR publikálásunk Gárdonyról:
Ungarn: Aktivurlaub in Gárdony am Velencer See
http://www.webnews.de/kommentare/649858/0/Ungarn-Aktivurlaub-in-Grdony-am-Velencer-See.html
"http://www.presseanzeiger.de/meldungen/urlaub-reise/331908.php"
"http://www.presseanzeiger.de/pressemappe/131998-aktivpihenes-aktiveurlaubszeit-sro.php"
http://www.online-artikel.de/article/ungarn-aktivurlaub-in-gardony-am-velencer-see-44345-1.html
http://www.deutschepresse.de/ungarn-aktivurlaub-grdony-velencer-see-pr85623.html
http://www.dailynet.de/TourismusReisen/71273.php
http://www.offenes-presseportal.de/reise_tourismus/ungarn_aktivurlaub_in_grdony_am_velencer_see_115997.htm
http://www.openpr.de/news/415670.html
http://www.prcenter.de/Ungarn-Aktivurlaub-in-G-rdony-am-Velencer-See.126583.html
http://www.newsmax.de/ungarn-aktivurlaub-in-grdony-am-velencer-see-news13859.html + kb. 20 000 német újságírónak és szerkesztőségeknek e-mail levélként!
Google Web-Alert für: Aktivpihenes & Aktiveurlaubszeit s.r.o.
openPR.de - Pressemitteilung - Aktiveurlaubszeit.de - Ungarn ...
Die in der Slowakei angesiedelte deutsch sprachige Firma Aktivpihenes & Aktiveurlaubszeit s.r.o. befasst sich vorwiegend mit Pressefotografie, ...
www.openpr.de/news/./Ungarn-Aktivurlaub-in-G-rdony-am-Velencer-See-.html
A témával kapcsolatosan bármilyen kérdése lenne, ne habozzon hanem írjon nekünk: info@aktivpihenes.hu
Fotó: Pixelio.de